Uchwała Nr XLVI – 348/10
Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 30 września 2010r.
w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wołominie
Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) Rada Powiatu Wołomińskiego uchwala, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wołominie przyjętym uchwałą Nr XXXI-237/09 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 27 maja 2009 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Wołominie wprowadza się następujące zmiany:
1. § 2 punkt 7) otrzymuje brzmienie:
„7) staroście – należy przez to rozumieć Starostę Wołomińskiego”
2. w § 10 ust. 6. dodaje się na końcu:
„ Powiatowego Rzecznika Konsumenta.”
3. w § 13 ust. 2 usuwa się: „Powiatowego Rzecznika Konsumenta:”
4. § 28 otrzymuje brzmienie:
„ Wydział Finansowy realizuje zadania z zakresu:
1) opracowania projektu budżetu Powiatu oraz wieloletniej prognozy finansowej
i dokonywanie analiz wykonania budżetu;
2) nadzorowania prawidłowości i terminowości opracowywania planów finansowych
jednostek Powiatowych;
3) opracowania projektu planu finansowego Starostwa wg szczegółowej klasyfikacji
budżetowej oraz wniosków w sprawie zmian planów jednostek pomocniczych Powiatu;
4) opracowywania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu oraz
wniosków w sprawie jego zmian;
5) przekazywania jednostkom podległych informacji o kwotach dochodów i wydatków
przyjętych w projekcie uchwały budżetowej oraz ujętych w uchwale budżetowej;
6) przygotowywania projektów uchwał dotyczących zmian w budżecie Powiatu
i zawiadamianie zainteresowanych jednostek o dokonanych zmianach;
7) prowadzenia obsługi księgowej Powiatu, Starostwa wg obowiązujących przepisów;
8) prowadzenia obsługi kasowej Starostwa;
9) sprawdzania i weryfikacja pod względem rachunkowym dokumentacji zadań
dofinansowanych z funduszy pomocowych oraz sporządzanie wniosków o płatność;
10) prowadzenia ewidencji analitycznej dochodów Powiatu i Skarbu Państwa oraz
windykacja należności budżetowych do czasu rozpoczęcia postępowania sądowego;
11) prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych Starostwa;
12) przygotowywania zasad przeprowadzania, nadzór nad sporządzaniem oraz rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych, prowadzenie księgi inwentarzowej majątku Powiatu;
13) prowadzenia ewidencji dotyczącej rozliczeń podatku VAT;
14) prowadzenia spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń pracownikom
Starostwa;
15) prowadzenia rozrachunków z kontrahentami;
16) prowadzenia rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń
Społecznych;
17) sporządzania sprawozdań finansowych jednostkowych z zakresu prowadzonej
ewidencji finansowo- księgowej;
18) dokonywania wstępnej kontroli sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych
Powiatu pod względem rachunkowym i zgodności z planem finansowym;
19) sporządzania sprawozdań finansowych z wykonania budżetu Powiatu oraz
kwartalnych informacji o przebiegu wykonania budżetu;
20) współdziałanie z bankami i organami skarbowymi;
21) prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem i spłatą kredytów i pożyczek.”
5. w § 31 punkt 7) otrzymuje brzmienie:
„7) rozliczania zadań inwestycyjnych w zakresie uzgadniania nakładów inwestycyjnych od
początku realizacji;”
6. w § 31 punkt 11) otrzymuje brzmienie:
„11) weryfikacja potrzeb w zakresie robót budowlanych w jednostkach organizacyjnych powiatu;”
7. § 33 otrzymuje brzmienie:
„Wydział Ochrony Środowiska realizuje zadania z zakresu:
1) pozwoleń na korzystanie ze środowiska (wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza, wytwarzanie odpadów, pozwolenia zintegrowane),
2) zezwoleń na uczestnictwo w systemie handlu uprawnieniami do emisji,
3) zezwoleń na zbieranie, transport, odzysk i unieszkodliwiane odpadów,
4) zatwierdzania programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi i przyjmowania informacji o wytwarzanych odpadach,
5) zatwierdzania instrukcji eksploatacji składowiska,
6) wyrażania zgody na zamknięcie składowiska odpadów lub jego części,
7) decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu poza terenami zakładów,
8) przyjmowania zgłoszeń instalacji i ustalania wymagań w zakresie ochrony środowiska,
9) przenoszenia praw i obowiązków na zainteresowanych nabyciem instalacji,
10) opinii i uzgodnień w postępowaniach w sprawie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia,
11) sporządzania przeglądów ekologicznych,
12) tworzenia obszarów ograniczonego użytkowania,
13) nakładanie obowiązku prowadzenia pomiarów i przyjmowanie wyników przedkładanych przez prowadzących instalacje;
14) prowadzenie spraw dot. pozwoleń wodnoprawnych i gospodarki wodnej;
15) prowadzenie spraw dotyczących legalizacji urządzeń wodnych;
z wyłączeniem spraw dotyczących przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko i przedsięwzięć na terenach zamkniętych;
16) nadzór i kontrola nad działalnością spółek wodnych, zatwierdzania ich statutów oraz wysokości składek;
17) ustanawianie stref ochronnych wodnych urządzeń pomiarowych służb państwowych;
18) nakładanie obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego;
19) prowadzenie w formie elektronicznej publicznego dostępnego wykazu danych
o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
i udostępnianie go w Biuletynie Informacji Publicznej udostępnianie informacji
o środowisku i jego ochronie;
20) uzgodnienia dot. przeznaczenia gruntów rolnych na cele nie rolne i nieleśne;
21) prowadzenie spraw dot. zezwoleń na wyłączenie gruntu z produkcji rolniczej,
22) ustalanie kierunku rekultywacji gruntu na cele rolne lub leśne oraz uznawanie rekultywacji gruntów za zakończoną, w przypadkach określonych w ustawie
o ochronie gruntów rolnych i leśnych;
23) opiniowanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
24) zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenów określonych w ustawie Prawo wodne oraz z terenów nieruchomości będących własnością gminy, a także
w przypadkach określonych w ustawie o transporcie kolejowym;
25) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego;
26) tworzenie i nadzór nad Społeczną Strażą Rybacką;
27) wydawanie zezwoleń na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych;
28) prowadzenie spraw dotyczących gruntów porolnych, na których zalesienie wyrażono zgodę przed 15.01.2004r.;
29) dokonywanie oceny udatności upraw na gruntach rolnych, zalesionych na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich;
30) prowadzenie spraw gospodarki leśnej oraz współpraca z Nadleśniczymi, sprawującymi nadzór nad lasami niepaństwowymi, powierzony porozumieniami;
31) prowadzenie spraw dot. sporządzania i zatwierdzania uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa i osób prawnych;
32) prowadzenie spraw dotyczących uznawania lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, za ochronne lub pozbawiana ich tego charakteru;
33) prowadzenie spraw związanych z odnowieniem lub przebudową, w przypadku zagrożenia trwałości lasów;
34) wydawanie zezwoleń na posiadanie, hodowlę i utrzymywanie chartów lub ich mieszańców;
35) wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych;
36) wydawanie decyzji o odłowie lub odstrzale redukcyjnym zwierzyny;
37) opiniowanie zezwoleń na pozyskiwanie zwierząt wolno żyjących;
38) kontrola przestrzegania przepisów z zakresu prowadzonych spraw;
39) prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków budżetu przeznaczonych na cele ochrony środowiska i gospodarki wodnej;
40) działania związane ze sporządzaniem, opiniowaniem, realizacją i monitoringiem zadań określonych w programach ochrony środowiska i planach gospodarki odpadami;
41) prowadzenie rejestrów, m.in.:
a) rejestr terenów, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi,
b) rejestr posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu,
c) rejestr posiadaczy odpadów, którzy są zwolnieni z obowiązku uzyskiwania zezwoleń w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
d) rejestr sprzętu pływającego, służącego do amatorskiego połowu ryb,
e) rejestr wydanych kart wędkarskich i łowiectwa podwodnego,
f) rejestr żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady WE nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków,
g) prowadzenie działań z zakresu edukacji ekologicznej, propagowanie i wdrażanie zasady zrównoważonego rozwoju oraz działań proekologicznych we współpracy
z gminami i innymi jednostkami.”
8. § 46 otrzymuje brzmienie:
„Audytor wewnętrzny prowadzi działalność niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze. Ocena dotyczy w szczególności adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej.
W ramach działania Audytor wewnętrzny:
- przygotowuje na podstawie analizy ryzyka roczny plan audytu;
- przeprowadza zadania zapewniające i czynności doradcze – uwzględnione w planie
i pozaplanowe;
- prowadzi czynności sprawdzające, w trakcie których dokonuje oceny działań jednostki podjętych w celu realizacji zaleceń z audytu wewnętrznego;
- sporządza sprawozdanie z wykonania planu audytu;
- prowadzi akta stałe i bieżące audytu.”
9. § 47 otrzymuje brzmienie:
„Geodeta Powiatowy realizuje zadania z zakresu :
1) prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu
2) koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
3) zakładania osnów szczegółowych,
4) modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
5) planowania wydatków środków budżetowych oraz Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym a także sporządzania sprawozdań w zakresie realizacji budżetu,
6) przeprowadzenia powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
7) ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
8) tworzenia, prowadzenia i udostępniania baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej a także standardowych opracowań kartograficznych
9) kontroli i koordynacji pracy WUD, Wydziału Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Wydziału Gospodarki Nieruchomościami,
10) kontroli wykonywanych opracowań geodezyjno - kartograficznych
11) pełnienia funkcji kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej.
PODGiK realizuje zadania związane z obsługą Powiatowego Zasobu Geodezyjnego
i Kartograficznego, do zadań PODGiK należy:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie robót geodezyjnych,
- kontrola przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych.
9) wykonywania bieżących poleceń Starosty.”
10. § 48 otrzymuje brzmienie:
„Geolog Powiatowy realizuje zadania z zakresu:
1)zatwierdzania lub przyjmowania projektów prac geologicznych;
2)przyjmowania zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych;
3)przyjmowania dokumentacji geologicznych;
4)gromadzenia informacji i próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych;
5)udzielania, cofania, wygaszania, przenoszenia koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie lub wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20000 m sześciennych;
6)sprawowania kontroli w zakresie wydobycia kopalin i prowadzenia prac geologicznych;
7)określania opłaty eksploatacyjnej, w przypadkach określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze,
8)ustalania opłat za prowadzenie poszukiwania i rozpoznawania lub wydobycia kopalin bez wymaganej koncesji lub niezgodnie z jej warunkami;
9)udostępniania informacji geologicznych;
10)rekultywacji gruntów zdegradowanych lub zdewastowanych w związku z działalnością określoną w Prawie geologicznym i górniczym;
11)prowadzenia rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi;
12)uzgodnień w sprawach ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
13)rekultywacji gruntów nieleśnych zdewastowanych lub zdegradowanych w wyniku ruchów masowych ziemi oraz nakazywania wykonania czynności przeciwdziałających tym ruchom.”
11. § 51 otrzymuje brzmienie:
„Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego realizuje zadania z zakresu:
1)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem licencji w krajowym transporcie drogowym osób;
2)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem licencji w krajowym transporcie drogowym rzeczy;
3)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy;
4)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w transporcie drogowym osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;
5)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w transporcie drogowym osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu
6)spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń w przewozach na potrzeby własne
w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;
7)kontroli przedsiębiorców w zakresie w zakresie dokumentów będących podstawą do wydania licencji, zezwoleń lub zaświadczeń o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne;
8)kontroli kierowców w zakresie posiadania przy sobie zezwolenia lub wypisu zezwolenia wraz z obowiązującym rozkładem jazdy przy wykonywaniu przewozów regularnych i regularnych specjalnych;
9)uzgodnień zezwoleń wydawanych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy dla linii komunikacyjnych wykraczających poza obszar co najmniej jednego powiatu;
10)przeprowadzania analiz sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;
11)prowadzenia spraw związanych z opiniowaniem opracowań projektowych z zakresu rozwiązań komunikacyjnych (geometria drogi i zakres jej dostępności) dla dróg powiatowych i gminnych;
12)prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego i współpraca
w tym zakresie z policją i zarządami dróg i kolei dla dróg powiatowych i gminnych,
13) opiniowania analiz bezpieczeństwa i warunków ruchu i wnioskowania w sprawach zmian organizacji ruchu w aspekcie jego bezpieczeństwa dla dróg powiatowych
i gminnych;
14)opracowywanie projektów organizacji ruchu uwzględniające wnioski wynikające
z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
15)prowadzenia spraw dotyczących wykorzystania dróg w sposób szczególny (zawody sportowe, imprezy itp.) dla dróg powiatowych i gminnych;
16) uzgadniania tras przemarszu pielgrzymek i uroczystości religijnych;
17)zatwierdzania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, rozpatrywanie wniosków i skarg w tym zakresie dla dróg powiatowych i gminnych;
18)prowadzenia ewidencji zatwierdzonych organizacji ruchu;
19)opiniowania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu dla dróg krajowych
i wojewódzkich w przypadkach skrzyżowania się tych dróg z drogami powiatowymi i gminnymi;
20)udziału w komisjach wprowadzających zmiany w organizacji ruchu;
21)udziału w komisjach w sprawie ustalania bezpieczeństwa ruchu na przejazdach kolejowych i ustalania ich kategorii dla dróg powiatowych i gminnych;
22)przeprowadzania kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach powiatowych i gminnych;
23) przeprowadzania kontroli prawidłowości wprowadzenia stałej organizacji ruchu
i wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu dla dróg powiatowych i gminnych;
24) spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na czas nieokreślony na przejazd pojazdu nienormatywnego, którego szerokość nie przekracza 3.5 m, natomiast masa całkowita, naciski osi, długość i wysokość są normatywne;
25) spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na czas określony na przejazd pojazdu
nienormatywnego, którego długość jest większa od dopuszczalnej nie więcej niż 2.00 m, szerokość nie przekracza 3.20 m, a masa całkowita, naciski osi i wysokość są normatywne
§ 2
Ustala się schemat organizacyjny w brzmieniu Załącznika do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Wołominie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem § 1 p. 9 i § 2, które wchodzą
w życie z dniem 1 stycznia 2011r.
Przewodniczący
Rady Powiatu Wołomińskiego
Edward Olszowy