Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Uchwała Nr IV – 33/2011

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wołominie
Uchwała Nr IV – 33/2011
Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 28 lutego 2011r.

w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wołominie


Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) Rada Powiatu Wołomińskiego uchwala, co następuje:


§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Wołominie, przyjętym Uchwałą Nr XXXI-237/09 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 27 maja 2009 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Wołominie, zmienionym Uchwałą Nr XLVI-348/10 Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 30 września 2010 r., wprowadza się następujące zmiany:

1) § 4 otrzymuje następujące brzmienie:
„1. Starostwo jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
2. Maksymalna liczba etatów w Starostwie wynosi 235.”

2) § 6 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. Przebieg czynności biurowych i kancelaryjnych regulowany jest ponadto rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznie 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67), regulaminem oraz zarządzeniami starosty.”

3) § 10 ust. 6 otrzymuje następujące brzmienie:
„Starosta sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
Wicestarosty;
Członka Zarządu;
Sekretarza Powiatu;
Skarbnika Powiatu;
Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
Audytora Wewnętrznego;
Geodety Powiatowego;
Biura Zarządu;
Wydziału Ewidencji Gruntów i Budynków;
Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
Wydziału Uzgadniania Dokumentacji;
Wydziału Zarządzania Kryzysowego;
Wydziału Dróg Powiatowych;
Powiatowego Inspektora Ruchu Drogowego;
Biura Prawnego;
Powiatowego Rzecznika Konsumenta.”
4) § 11 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie:
„Wicestarosta sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
Wydziału Edukacji i Sportu;
Wydziału Strategii i Rozwoju;
Wydziału Budownictwa;
Wydziału Inwestycji.”

5) § 13 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„Sekretarz Powiatu pełni bezpośredni nadzór nad pracą:
Wydziału Organizacji i Kadr;
Wydziału Spraw Obywatelskich;
Biura Promocji i Kultury;
Biura Rady.”

6) § 23 otrzymuje następujące brzmienie:
„W skład starostwa wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
1) Wydział Budownictwa;
2) Wydział Edukacji i Sportu;
3) Wydział Finansowy;
4) Wydział Ewidencji Gruntów i Budynków;
5) Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
6) Wydział Inwestycji;
7) Wydział Komunikacji;
8) Wydział Ochrony Środowiska;
9) Wydział Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej;
10) Wydział Organizacji i Kadr;
11) Wydział Spraw Obywatelskich;
12) Wydział Strategii i Rozwoju;
13) Wydział Uzgadniania Dokumentacji;
14) Wydział Zarządzania Kryzysowego;
15) Wydział Dróg Powiatowych;
16) Biuro Prawne;
17) Biuro Promocji i Kultury;
18) Biuro Rady;
19) Biuro Zamówień Publicznych;
20) Biuro Zarządu;
21) Administrator Bezpieczeństwa Informacji;
22) Audytor Wewnętrzny;
23) Geodeta Powiatowy;
24) Geolog Powiatowy;
25) Inspektor Kontroli Wewnętrznej;
26) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
27) Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego;
28) Powiatowy Rzecznik Konsumenta;
29) Kancelaria Tajna.”

7) § 24 otrzymuje następujące brzmienie:
„Stanowiskami kierowniczymi w starostwie są:
1) naczelnik wydziału;
2) zastępca naczelnika wydziału;
3) kierownik biura;
4) Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego;
5) Audytor Wewnętrzny;
6) Geodeta Powiatowy;
7) Geolog Powiatowy;
8) Powiatowy Rzecznik Konsumenta;
9) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
10) Kierownik Kancelarii Tajnej.”

8) § 25 pkt. 13 otrzymuje następujące brzmienie:
„Przekazywanie do Biura Promocji i Kultury aktualnych informacji publicznych dotyczących bieżącej pracy jednostki;”.

9) § 27 otrzymuje następujące brzmienie:
„Wydział Edukacji i Sportu realizuje zadania z zakresu:
1) koordynacji prac związanych z działalnością placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Wołomiński, w szczególności związanych z zakładaniem, przekształcaniem, likwidacją szkół i placówek, przygotowaniem propozycji zmiany planu sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych, ustaleniem zawodów i profili kształcenia ogólno zawodowego;
2) współpracy z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie:
- uzgadniania planów organizacyjnych,
- diagnozowania stanu bazy szkolnej,
- określania potrzeb ekonomicznych i materialnych,
- promowania działalności innowacyjnej służącej poprawie jakości edukacji w szkole;
3) współpracy z niepublicznymi placówkami oświatowymi dotowanymi przez Powiat Wołomiński;
4) prowadzenia ewidencji szkół i placówek niepublicznych z Powiatu Wołomińskiego, a także prowadzenie spraw związanych z nadawaniem i cofaniem szkołom niepublicznym uprawnień szkoły publicznej;
5) prowadzenia czynności związanych z organizowaniem konkursów na dyrektorów placówek;
6) prowadzenia spraw związanych z kierowaniem dzieci i młodzieży do szkół i placówek kształcenia specjalnego, młodzieżowych ośrodków socjoterapii oraz młodzieżowych ośrodków wychowawczych;
7) koordynacji rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych;
8) prowadzenia procedur awansu zawodowego nauczycieli;
9) współpracy z okręgową komisją egzaminacyjną;
10) współpracy z wydziałami Starostwa Powiatu Wołomińskiego w zakresie dotyczącym oświaty i sportu;
11) współpracy z kuratorium oświaty w sprawach wymagających wspólnych działań;
12) sporządzania zestawień statystycznych dotyczących prowadzonych placówek oświaty i sportu;
13) współpracy z lokalnymi instytucjami i stowarzyszeniami oraz osobami prowadzącymi działalność w zakresie oświaty i sportu;
14) tworzenia warunków dla rozwoju kultury fizycznej;
15) organizowania działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej i popularyzacji jej walorów;
16) organizowania zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych;
17) prowadzenia spraw z zakresu rodzajów wyróżnień i nagród za osiągnięcia sportowe.”

10) § 31 otrzymuje następujące brzmienie:
„Wydział Inwestycji realizuje zadania z zakresu:
1) przygotowania propozycji rozwiązań inwestycyjnych i określania zasad prowadzenia polityki inwestycyjnej na terenie powiatu;
2) przygotowania niezbędnych dokumentów do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne w zakresie należącym do właściwości wydziału, w szczególności sporządzania:
- wniosku o wszczęcie postępowania,
- projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia;
3) zawierania umów, w tym:
- określania w umowie zakresu robót, wskazanego w dokumentacji postępowania
o udzielenie zamówienia;
- zawarcia umowy w zakresie i na warunkach wynikających z wybranej oferty
i przewidzianych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
4) powołania inspektora nadzoru i egzekwowania od niego obowiązków wynikających
z zawartej z wykonawcą umowy, w tym w zakresie kontroli zgodności realizacji budowy z projektem i pozwoleniem na budowę oraz prawem budowlanym;
5) współpracy z biurami projektów, Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną, Strażą Pożarną, Państwową Inspekcją Pracy w zakresie uzgodnień oraz przekazania obiektu inwestycyjnego do użytkowania;
6) planowania przedsięwzięć i możliwości finansowania zadań inwestycyjnych;
7) rozliczania zadań inwestycyjnych w zakresie uzgadniania nakładów inwestycyjnych od początku realizacji;
8) przekazania dokumentu OT do odpowiednich użytkowników sprawujących nadzór nad środkami trwałymi;
9) przygotowania wniosków w celu pozyskiwania środków finansowych do instytucji zewnętrznych;
10) przygotowania informacji oraz ich aktualizacja do Biuletynu Informacji Publicznej;
11) przygotowania rocznych sprawozdań w zakresie udzielonych zamówień przy wykorzystaniu środków z budżetu Powiatu;
12) weryfikacja potrzeb w zakresie robót budowlanych w jednostkach organizacyjnych powiatu;
13) planowania zakresu remontów w ww. obiektach i robót inwestycyjnych;
14) prowadzenia rejestru umów i zleceń na prace projektowe, roboty budowlane
i remontowe inwestycji realizowanych przez Wydział;
15) udziału i nadzoru w postępowaniach związanych z pracami restauratorskimi
i konserwacyjnymi;
16) uczestnictwa w procesach związanych z rewitalizacją odrestaurowanych obiektów;
17) współdziałania w pozyskiwaniu środków pomocowych na ochronę zabytków i opiekę nad zabytkami;
18) tworzenia i prowadzenia powiatowego katalogu zabytków;
19) gromadzenia dokumentacji i materiałów historycznych dotyczących obiektów zabytkowych na terenie Powiatu Wołomińskiego.”

11) § 35 otrzymuje następujące brzmienie:
„Wydział Organizacji i Kadr realizuje zadania z zakresu:
1) przygotowywania projektów aktów prawnych dotyczących funkcjonowania starostwa;
2) prowadzenia centralnych rejestrów: umów, zleceń-zamówień, porozumień, zarządzeń starosty;
3) wykonywania obsługi kancelaryjnej starostwa;
4) koordynowania i kontroli rozpatrywania skarg i wniosków oraz prowadzenia ich rejestru;
5) oświadczeń majątkowych oraz oświadczeń o prowadzeniu działalności gospodarczej
i innych;
6) dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz kierowników powiatowych służb i inspekcji;
7) nadzoru i kontroli dyscypliny pracy;
8) prowadzenia zbioru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu starosty i zarządu;
9) prowadzenia spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi odbywanymi w starostwie;
10) prowadzenia spraw związanych z zatrudnianiem osób skazanych prawomocnym wyrokiem;
11) prowadzenia spraw związanych z zatrudnianiem osób w ramach porozumień
z Urzędem Pracy;
12) prowadzenia spraw związanych z zatrudnianiem osób w ramach służby zastępczej;
13) koordynowania szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników;
14) prowadzenia naborów na wolne stanowiska urzędnicze;
15) prowadzenia spraw z zakresu ocen okresowych pracowników zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych;
16) nadzorowania stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
17) administrowania nieruchomościami starostwa oraz zabezpieczenia jego mienia;
18) zabezpieczenia i przestrzegania w starostwie porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
19) prowadzenia spraw socjalno¬-bytowych pracowników;
20) prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo¬-technicznym;
21) nadzór nad zabezpieczeniem sprawności urządzeń i wyposażenia starostwa;
22) prowadzenia spraw związanych z konserwacją, naprawami w starostwie;
23) prowadzenia całokształtu spraw dotyczących pieczęci i tablic urzędowych;
24) gospodarowania taborem samochodowym;
25) zabezpieczenia łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej;
26) dokonywania prenumeraty prasy i innych wydawnictw, prowadzenia księgozbioru, znakowania go i wydawania do użytku;
27) utrzymania czystości wokół budynków oraz w pomieszczeniach biurowych;
28) ewidencji przesyłek pocztowych, nadawania przesyłek pocztowych i ich odbioru;
29) logistycznej obsługi uroczystości okolicznościowych;
30) gospodarowania, znakowania i prowadzenia ewidencji ilościowej środków trwałych
i wyposażenia starostwa;
31) zabezpieczenia informacji wizualnej w starostwie;
32) planowania i realizacji wydatków związanych z obsługą techniczno¬-administracyjną starostwa;
33) prowadzenie archiwum zakładowego;
34) prowadzenie obsługi informatycznej starostwa.”

12) § 42 otrzymuje następujące brzmienie:
„Biuro Promocji i Kultury realizuje zadania z zakresu:
1) opracowywania i rozpowszechniania materiałów promocyjno - informacyjnych
o powiecie;
2) prowadzenia spraw związanych z obejmowaniem i sprawowaniem patronatu przez Starostę Wołomińskiego;
3) przygotowywania relacji z imprez kulturalnych, edukacyjnych, sportowych, itp.
o charakterze powiatowym, ze szczególnym uwzględnieniem imprez objętych patronatem Starosty, bądź współorganizowanych przez powiat;
4) prowadzenia serwisu internetowego powiatu;
5) prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatu Wołomińskiego (BIP) oraz BIP-ów jednostek, z którymi powiat zawarł porozumienie;
6) prowadzenia spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej;
7) ustalania założeń programowych i artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji.”

13) § 45 otrzymuje następujące brzmienie:
„1. Biuro Zarządu realizuje zadania z zakresu:
1) prowadzenia sekretariatu i obsługi organizacyjnej zarządu;
2) zapewnienia reprezentacji powiatu i starostwa na spotkaniach, uroczystościach lub imprezach kulturalnych;
3) spraw zleconych przez starostę w ramach jego uprawnień koordynacyjnych przewidzianych w § 10 ust. 5 pkt 3 regulaminu;
4) bieżącego monitorowania oraz pozyskiwania informacji dotyczących realizowanych zadań przez jednostki organizacyjne starostwa;
5) kontroli wewnętrznej, a w szczególności:
- opracowywanie programów i projektów kontroli: kompleksowych, problemowych
i doraźnych;
- prowadzenie analiz przedkontrolnych;
- przeprowadzanie kontroli;
- prowadzenie postępowań pokontrolnych oraz przygotowywanie i sprawdzenie wykonania zaleceń pokontrolnych;
- współpracy z innymi organami np. NIK oraz współdziałanie w zakresie udostępniania wyników kontroli przeprowadzanych w ramach zadań doraźnych;
6) współpracy z mediami, a w szczególności:
- przygotowywanie materiałów informacyjnych dla mediów;
- przygotowywanie oświadczeń, stanowisk i sprostowań medialnych;
- przygotowywanie i organizowanie konferencji prasowych.
2. Zadania z zakresu kontroli wewnętrznej wykonuje Inspektor Kontroli Wewnętrznej
w oparciu o regulamin kontroli wewnętrznej.”


14) § 46 otrzymuje następujące brzmienie:
„Administrator Bezpieczeństwa Informacji realizuje zadania z zakresu:
1) przeciwdziałania dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe;
2) właściwego nadzoru nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelnienia użytkownika oraz kontroli dostępu do danych osobowych;
3) podejmowania odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń.”

15) § 47 otrzymuje następujące brzmienie:
„Audytor wewnętrzny prowadzi działalność niezależną i obiektywną, której celem jest wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze. Ocena dotyczy w szczególności adekwatności, skuteczności i efektywności kontroli zarządczej. W ramach działania Audytor wewnętrzny:
- przygotowuje na podstawie analizy ryzyka roczny plan audytu;
- przeprowadza zadania zapewniające i czynności doradcze - uwzględnione w planie
i pozaplanowe;
- prowadzi czynności sprawdzające, w trakcie których dokonuje oceny działań jednostki podjętych w celu realizacji zaleceń z audytu wewnętrznego;
- sporządza sprawozdanie z wykonania planu audytu;
- prowadzi akta stałe i bieżące audytu.”

16) § 48 otrzymuje następujące brzmienie:
„Geodeta Powiatowy realizuje zadania z zakresu:
1) prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
2) koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
3) zakładania osnów szczegółowych;
4) modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
5) planowania wydatków środków budżetowych oraz Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym a także sporządzania sprawozdań w zakresie realizacji budżetu;
6) przeprowadzenia powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie
i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
7) ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
8) tworzenia, prowadzenia i udostępniania baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej a także standardowych opracowań kartograficznych;
9) kontroli i koordynacji pracy WUD, Wydziału Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Wydziału Gospodarki Nieruchomościami;
10) kontroli wykonywanych opracowań geodezyjno-kartograficznych;
11) pełnienia funkcji kierownika Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej
i Kartograficznej -
PODGiK realizuje zadania związane z obsługą Powiatowego Zasobu Geodezyjnego
i Kartograficznego, do zadań PODGiK należy:
- prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania,
- przyjmowanie i ewidencjonowanie robót geodezyjnych,
- kontrola przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych;
12) wykonywania bieżących poleceń Starosty.”

17) § 49 otrzymuje następujące brzmienie:
„Geolog Powiatowy realizuje zadania z zakresu:
1) zatwierdzania lub przyjmowania projektów prac geologicznych;
2) przyjmowania zgłoszeń zamiaru przystąpienia do wykonywania robót geologicznych;
3) przyjmowania dokumentacji geologicznych;
4) gromadzenia informacji i próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych;
5) udzielania, cofania, wygaszania, przenoszenia koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie lub wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20 000 m sześciennych;
6) sprawowania kontroli w zakresie wydobycia kopalin i prowadzenia prac geologicznych;
7) określania opłaty eksploatacyjnej, w przypadkach określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze;
8) ustalania opłat za prowadzenie poszukiwania i rozpoznawania lub wydobycia kopalin bez wymaganej koncesji lub niezgodnie z jej warunkami;
9) udostępniania informacji geologicznych;
10) rekultywacji gruntów zdegradowanych lub zdewastowanych w związku
z działalnością określoną w Prawie geologicznym i górniczym;
11) prowadzenia rejestru terenów zagrożonych ruchami masowymi;
12) uzgodnień w sprawach ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych;
13) rekultywacji gruntów nieleśnych zdewastowanych lub zdegradowanych w wyniku ruchów masowych ziemi oraz nakazywania wykonania czynności przeciwdziałających tym ruchom.”

§ 2

Ustala się schemat organizacyjny Starostwa Powiatowego w Wołominie w brzmieniu załącznika do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Wołominie.


§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Podstrony:
  • Załącznik
    Schemat organizacyjny Starostwa Powiatowegow Wołominie

Wytworzył lub odpowiada za treść:Przewodniczący Rady Powiatu Wołomińskiego Paweł Solis, data: 02.03.2011 r.
Wprowadził:Małgorzata Jeznach, data: 08.03.2011 r., godz. 11.55
Ostatnia aktualizacja:Małgorzata Jeznach, data: 08.03.2011 r., godz. 11.55
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
08.03.2011 r., godz. 11.55Małgorzata JeznachDodanie strony

Strona oglądana: 3629 razy.