Uchwała Nr XIV – 131/2012
Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 31 stycznia 2012r.
w sprawie przekazania Gminie Marki zadania z zakresu właściwości powiatu polegającego na założeniu i prowadzeniu szkoły ponadgimnazjalnej dla młodzieży – liceum ogólnokształcącego
Na podstawie art. 4 ust. 5 oraz art. 5 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592, ze zm.), w związku z art. 5 ust. 5b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tj. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, ze zm.) Rada Powiatu Wołomińskiego uchwala, co następuje:
§ 1
Przekazuje się Gminie Marki zadanie z zakresu właściwości Powiatu Wołomińskiego, polegające na założeniu i prowadzeniu od dnia 1 września 2012 r. szkoły ponadgimnazjalnej dla młodzieży - trzyletniego liceum ogólnokształcącego, na podbudowie gimnazjum.
§ 2
Gmina Marki założy i będzie prowadzić liceum ogólnokształcące, określone w § 1, które będzie funkcjonowało w strukturze organizacyjnej Zespołu Szkół nr 1 im. Jana Pawła II w Markach, z siedzibą przy Al. Józefa Piłsudskiego 96.
§ 3
Ustalenie warunków powierzenia zadania, o którym mowa w § 1, nastąpi w drodze porozumienia zawartego pomiędzy Powiatem Wołomińskim a Gminą Marki.
§ 4
Porozumienie, wymienione w § 3, podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Wołomińskiego.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.