Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Prądzyńskiego 3, 05-200 Wołomin (pokój nr 012)
wejście B od strony ul. Prądzyńskiego (przyziemie),
tel.: (22) 346-11-04
fax: (22) 787-34-19
Naczelnik Wydziału:
Dorota Romańczuk
Godziny pracy wydziału:
- poniedziałek: 10.00 - 18.00
- wtorek - piątek: 8.00 - 16.00
W OKRESIE EPIDEMII:
- poniedziałek: 8.00 - 17.00
- wtorek - czwartek: 8.00 - 16.00
- piątek: 8.00 - 15.00
Osoby prowadzące sprawy repatriantów:
Dorota Romańczuk - naczelnik Wydziału
Starosta właściwy ze względu na miejsce osiedlenia się repatrianta udziela repatriantowi, który poniósł koszty związane z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się w Rzeczypospolitej Polskiej, na jego wniosek, w drodze decyzji, pomocy finansowej ze środków budżetu państwa na częściowe pokrycie poniesionych, udokumentowanych przez repatrianta kosztów, w wysokości do 6.577,07 zł (rok 2021) na repatrianta i każdego członka najbliższej rodziny repatrianta, prowadzącego wspólnie z nim gospodarstwo domowe.
W przypadku repatrianta będącego osobą małoletnią lub ubezwłasnowolnioną całkowicie wniosek składają jego rodzice lub opiekunowie prawni albo jedno z rodziców lub jeden z opiekunów prawnych.
Pomoc, o której mowa powyżej, nie przysługuje repatriantowi umieszczonemu w ośrodku na podstawie decyzji w sprawie przyznania miejsca w ośrodku.
Wniosek o udzielenie pomocy należy złożyć w terminie 2 lat od dnia nabycia przez repatrianta obywatelstwa polskiego.
Podstawa prawna:
* ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.),
* ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1472),
* rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2018 r. w sprawie podziału rezerwy celowej budżetu państwa „Pomoc dla repatriantów” (Dz. U. poz. 1352),
* rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 czerwca 2018 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o przyznanie repatriantowi pomocy finansowej z tytułu remontu, adaptacji lub wyposażenia lokalu mieszkalnego (Dz. U. poz. 1204),
Potrzebne dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie pomocy finansowej na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego określający:
1) imię (imiona) i nazwisko;
2) nazwisko rodowe;
3) imiona rodziców;
4) nazwisko rodowe matki;
5) datę urodzenia;
6) adres miejsca zamieszkania;
7) datę nabycia obywatelstwa polskiego w drodze repatriacji;
8) liczbę członków najbliższej rodziny repatrianta prowadzących wspólnie z nim gospodarstwo domowe;
9) imię, nazwisko, datę urodzenia, datę przybycia do Rzeczypospolitej Polskiej oraz stopień pokrewieństwa w stosunku do wnioskodawcy, każdej z osób, o których mowa w pkt 8;
10) informację na temat wysokości i zakresu pomocy, o której mowa w art. 17 ust. 2, przyznanej dotychczas wnioskodawcy lub członkowi jego najbliższej rodziny objętemu wnioskiem, decyzją starosty, wydana przed dniem złożenia wniosku;
11) uzasadnienie wniosku.
2. Kopia dowodu osobistego wnioskodawcy, a jeśli jest osobą małoletnią - kopię dowodu osobistego repatrianta, pod którego opieką pozostaje.
3. Dowód poniesienia kosztów, o których mowa w art. 17 ust. 2 ustawy, w przypadku osoby małoletniej - dowód poniesienia kosztów przez repatrianta, pod którego opieką pozostaje.
4. Dokument, z którego wynika tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu mieszkalnego, o którym mowa w art. 17 ust. 2 ustawy.
5. Inne dokumenty potwierdzające okoliczności wymienione we wniosku.
6. Oświadczenie, pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, że dane i informacje zawarte we wniosku są prawdziwe.
Opłaty:
Brak.
Czas rozpatrywania sprawy:
• do 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami,
• kwoty stanowiące równowartość pomocy wypłaca się w terminie 45 dni od dnia wydania decyzji w tej sprawie.
Tryb odwoławczy:
1. Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego (00-950 Warszawa, pl. Bankowy 3/5) za pośrednictwem Starosty Wołomińskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
2. Odwołanie składa się w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Wołominie, 05-200 Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3, pokój 104 (parter); godziny pracy: poniedziałki: 10.00 - 18.00; wtorki - piątki: 8.00 - 16.00.
KLAUZULA INFORMACYJNA
W związku z wejściem w życie z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), niniejszym informujemy:
• Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Wołomiński, z siedzibą w Wołominie 05-200, ul. Prądzyńskiego 3.
• Podanie danych jest niezbędne w celu udzielenia pomocy finansowej z budżetu państwa.
• Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo uzyskania kopii danych, do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
• Dane osobowe będą przekazywane przez Administratora do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie, z siedzibą w Warszawie 00-624 przy ul. Marszałkowska 3/5, na podstawie rozdział 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1472).
• Podane dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c), i zgodnie z treścią RODO.
• Inspektorem ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Wołominie jest Jarosław Franczak, kontakt:
iod@powiat-wolominski.pl.
• Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat liczony od zakończenia postępowania o udzielenie pomocy finansowej, a po upływie tego okresu wieczyście w Archiwum Państwowym (kat. archiwalna A).
• Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie 00-193 przy ul. Stawki 2, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.