Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej ODBYWA SIĘ WEDŁUG KOLEJNOŚCI ZGŁOSZEŃ. Terminy wizyt w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu wołomińskiego należy umawiać telefonicznie,
zgłoszeń dokonuje się wyłącznie na numer telefonu:
735 736 797 – zapisy na wizytę co 40 minut,
w następujących dniach i godzinach:
poniedziałki: 12.00 – 17.00,
środy: 11.00 – 15.00,
piątki: 8.00 – 12.00.
Z ważnych powodów dopuszcza się ustalenie innej kolejności wizyt. Kobiecie, która jest w ciąży udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej odbywa się poza kolejnością.
UWAGA:
Przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej
osoba uprawniona składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
SPOSÓB UMAWIANIA TERMINU WIZYTY PRZEZ OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ LUB DOŚWIADCZAJĄCE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ
Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz
osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna, z wyłączeniem nieodpłatnej mediacji, przez zorganizowanie wizyty w miejscu zamieszkania tych osób lub w miejscu wyposażonym w urządzenie ułatwiające porozumiewanie się z osobami doświadczającymi trudności w komunikowaniu się lub w miejscu, w którym zapewnia się możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.
Chęć skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej poza punktem należy zgłosić telefoniczne 735 736 797 lub za pośrednictwem e-maila:
npp.zapisy@powiat-wolominski.pl na co najmniej 3 dni robocze przed zdarzeniem.
Chęć skorzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość należy zgłosić telefoniczne 735 736 797 lub za pośrednictwem e-maila:
npp.zapisy@powiat-wolominski.pl. W treści e-maila należy co najmniej:
1) wskazać lokalizację punktu: nazwa miejscowości;
2) wskazać czy porady oczekuje się od adwokata czy radcy prawnego;
4) podać inicjały imienia i nazwiska osoby uprawnionej.
Dysponent
npp.zapisy@powiat-wolominski.pl na podstawie uzyskanych danych umówi wizytę lub przekaże treść e-maila do właściwego punktu najpóźniej w dniu następującym po dniu zgłoszenia. Dysponent za pośrednictwem e-maila potwierdzi wykonane czynności.
Osoby ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz
osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się, które zgłoszą uzasadnioną potrzebę komunikacji za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, przed uzyskaniem pomocy prawnej
składają Staroście Wołomińskiemu oświadczenie, w formie papierowej lub elektronicznej, że nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, wraz ze wskazaniem okoliczności to uzasadniających oraz dostępnych tej osobie środków porozumiewania się.