Zarządzenie Nr 73A/2005
Starosty Powiatu Wołomińskiego
z dnia 30.08.2005r.
W sprawie: wprowadzenia „Procedury sporządzania informatora budżetowego”
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami) zarządzam co następuje:
§ 1
Wprowadzam w Starostwie Powiatu Wołomińskiego procedurę sporządzania informatora budżetowego stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia
§ 2
Wykonanie zadań wynikających z niniejszego zarządzenia powierzam Naczelnikowi Wydziału Finansowego
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 73A/2005
Procedura sporządzania informatora budżetowego
Wprowadzona na podstawie Zarządzenia Starosty Powiatu Wołomińskiego Nr 73A/2005 z dnia 30.08.2005r.
1. Cel procedury
Celem niniejszej procedury jest ustalenie kolejności działania, zakresu odpowiedzialności osób tworzących coroczny informator budżetowy Powiatu Wołomińskiego, a także form i terminów jego publikowania.
2. Przedmiot i zakres stosowania
a) zebranie danych do sporządzenia informatora budżetowego
b) określenie struktury dochodów i wydatków Powiatu w roku budżetowym
c) sporządzenie zestawienia dochodów i wydatków Powiatu według rodzajów działalności
- aktualizacja danych
d) opracowanie broszury informacyjnej
- naniesienie zaktualizowanych danych
- naniesienie uzyskanych informacji w formie m.in. czytelnych wykresów
- odpowiednie formatowanie danych w celu uzyskania: przejrzystości, przystępności i spójności tekstu
e) opublikowanie w formie broszury, plakatu, wkładki do bezpłatnej prasy regionalnej, udostępnienie na stronie internetowej Powiatu
3. Właściciel procedury
Właścicielem procedury jest Starostwo Powiatu Wołomińskiego z siedzibą w Wołominie przy ul. Prądzyńskiego 3
4. Wykaz odpowiedzialności
1) Do opracowania informatora, zarządzeniem Starosty Powiatu Wołomińskiego powoływany jest 3-osobowy zespół pracowników Wydziału Finansowego
• pracownik odpowiedzialny za aktualizacje danych z uwzględnieniem wyników ankiety oceniającej efektywność
• pracownik odpowiedzialny za szatę graficzną.
Obie osoby nanoszą cześć merytoryczną wg wcześniej ustalonego schematu (np. podział wg ilości stron lub poruszanych kwestii).
• lider zespołu, do którego należy ostateczna decyzja aprobująca materiał zawarty w informatorze. Może on ingerować w pracę pozostałych dwóch osób.
Członkowie zespołu muszą się konsultować, aby tekst informatora budżetowego zachował spójność i był logiczny.
2) Za zebranie i przechowywanie ankiet oceniających informator, odpowiedzialny jest pracownik aktualizujący dane.
3) Za opublikowanie i dystrybucję informatora odpowiedzialny jest Wydział Organizacji i Kadr
5. Tryb postępowania
a) uzyskanie informacji na temat planowanych dochodów i wydatków Powiatu w roku budżetowym, przy współpracy z Biurem Rady Powiatu – po uchwaleniu uchwały budżetowej
b) aktualizacja zestawień i wykresów dotyczących struktury dochodów i wydatków Powiatu
c) sporządzenie aktualnego informatora budżetowego z uwzględnieniem wyników ankiety nie później niż do 31 maja roku budżetowego.
d) opublikowanie i dystrybucja informatora nie później niż do 30 czerwca roku budżetowego.