Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Protokół z XXXI Sesji Rady Powiatu Wołomińskiego

z dnia 29 listopada 2005 r.
Protokół
z XXXI Sesji Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 29 listopada 2005 r.


Punkt 1 Otwarcie sesji.

XXXI Sesja Rady Powiatu Wołomińskiego rozpoczęła się o godzinie 10.00 w Sali Konferencyjnej Starostwa Powiatu Wołomińskiego przy ul. Prądzyńskiego 1.
Przewodniczący Adam Kopczyński wita zgromadzonych radnych
i przedstawicieli prasy. Informuje, że w posiedzeniu bierze udział 24 osoby, więc na sali jest niezbędne kworum, po czym otwiera XXXI sesję Rady Powiatu.

Punkt 2 Przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący Adam Kopczyński informuje, że proponowany porządek obrad został rozesłany wraz z materiałami na sesje. Pyta czy ktoś chciałby zabrać głos w sprawie porządku obrad.
Starosta Konrad Rytel proponuje by w punkcie 8-mym porządku rozszerzyć zapis o przyjęcie kolejnego punktu w tej samej sprawie. Informuje, że jest to konieczne w związku z dokonaniem niezbędnych przesunięć, które nagle się pojawiły.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik, prosi o wykreślenie z porządku obrad punktu 11-go.
Radny Krzysztof Damięcki zgłasza wniosek o poszerzenie porządku obrad o projekt uchwały w sprawie zwiększenia liczby członków Komisji Rewizyjnej ze względu na duże obciążenie pracą.
Radny Krzysztof Mikulski prosi Wicestarostę Grzegorza Dudzika, by ten uzasadnił zdjęcie z porządku obrad punktu 11-go.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik oświadczył, że konieczne jest przeprowadzenie kolejnych analiz .
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki przypomina, że Komisja Finansowa wnosiła o zdjęcie z porządku punktu w sprawie uchwalenia Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej. Zaznacza, że jeśli Komisja tego nie zrobi, to on zgłasza taki wniosek, ze względu na niski poziom merytoryczny planu. Informuje, że jest gotowy wnieść do porządku obrad projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi J. G. Dodał, że nie wniesie uchwały do porządku wobec braku opinii radcy prawnego, który na sesję jeszcze nie dotarł. Wnosi o poszerzenie porządku o informacje w sprawie szpitala. Radny informuje, że chciałby zapoznać się że stanem negocjacji z NFZ, a nadto z dokumentem ujmującym nakłady na szpital poniesione przez powiat. Ponadto prosi o odpowiedź na swoja interpelacje w sprawie stacji postojowych dla karetek. Pyta nadto jak wyglądają przygotowania służb powiatowych do zimy.
Radny Krzysztof Mikulski, w imieniu klubu SKW popiera wniosek radnego Mariusza Czajewicza-Nowackiego by omówić sytuację w szpitalu, jednakże proponuje by punkt został wprowadzony do porządku najbliżej sesji Rady Powiatu z uwagi na to, że trudno prowadzić merytoryczną dyskusje bez przygotowania.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki składa wniosek przeciwny, prosi o przeprowadzenie dyskusji na temat problemów szpitala w dniu dzisiejszym, zauważa, że na następnej sesji problematyka ta może zostać pogłębiona.
Przewodniczący Adam Kopczyński wobec braku chętnych do zabrania głosu przystępuje do głosowania zgłoszonych wniosków w sprawie porządku obrad.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Starosty o poszerzenie punktu 7-go o jeszcze jedną uchwałę w sprawie zmian w budżecie na rok 2005. Informuje, że projekt uchwały został już radnym dostarczony.
W wyniku głosowania 23 radnych poparło wniosek, żaden nie był przeciwny, 2 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został przyjęty.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Wicestarosty o zdjęcie z porządku obrad punktu 11-go.
W wyniku głosowania 19 radnych poparło wniosek, żaden nie był przeciwny,
5 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został przyjęty.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Radnego Krzysztofa Damięckiego o zmiany w składzie Komisji Rewizyjnej.
W wyniku głosowania 9 radnych poparło wniosek, 8 radnych było przeciwnych, 8 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został odrzucony.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Radnego Mariusza Czajewicza-Nowackiego o zdjęcie z porządku obrad punktu 12-tego.
W wyniku głosowania 5 radnych poparło wniosek, 10 radnych było przeciwnych, 4 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został odrzucony.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Radnego Mariusza Czajewicza-Nowackiego o informacje na temat sytuacji w szpitalu.
W wyniku głosowania 20 radnych poparło wniosek, 1 radny był przeciwny, 3 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został przyjęty.
Radna Henryka Piwowar prosi o przypominanie przed każdym głosowaniem jak większość jest konieczna do przyjęcia wniosku.
Przewodniczący Adam Kopczyński oświadczył, iż wierzy, że każdy radny zna Statut, który określa jakie większości wymagane są przy poszczególnych głosowaniach.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki w związku z przyjściem Mecenasa Andrzeja Kryszyńskiego prosi o wprowadzenie do porządku projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana W. G.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek Komisji Skarg o wprowadzenie do porządku projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi Pana W. G.
W wyniku głosowania 13 radnych poparło wniosek, nikt z radnych nie głosował przeciw, 11 radnych wstrzymało się od głosownia. Wniosek został odrzucony.
Radna Henryka Piwowar prosi by Przewodniczący odczytał zapisy Statutu regulujące zasady powoływania członków Komisji.
Przewodniczący Adam Kopczyński informuje, że do dokonania zmian w porządku obrad niezbędna jest bezwzględna większość ustawowego składu Rady czyli 15 radnych. Odczytuje § 12 pkt 8 Statutu.
Radny Krzysztof Mikulski przypomina, że zgłaszał wniosek by na następnej sesji przeprowadzono pogłębioną i rzetelną analizę sytuacji szpitala.
Przewodniczący Adam Kopczyński zauważa, że punkt ten nie dotyczy porządku obrad.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zaapelował do przewodniczącego by ten dyscyplinował radnych i odsyłał ich do Statutu.
Porządek obrad wygląda następująco:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XXX Sesji Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 25 października 2005r.
4. Sprawozdanie Starosty z realizacji uchwał Zarządu i Rady Powiatu.
5. Sprawozdanie Przewodniczących Komisji z prac Komisji od ostatniej sesji Rady Powiatu.
6. Informacja Przewodniczącego Rady PW o sprawach wpływających do Rady.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV – 189/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 30 marca 2005 w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Wołomińskiego oraz podjęcie uchwały.
8. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005 oraz podjęcie uchwał.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII-142/04 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 31 sierpnia 2004 r.
w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w WFOŚiGW przeznaczonej na finansowanie zadania – „Termomodernizacja budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie” oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczonej na finansowanie zadania Termomodernizacji budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie oraz podjęcie uchwały.
11. Informacja o sytuacji Szpitala i stanie negocjacji kontraktu Szpitala z NFOZ na rok 2006.
12. Rozpatrzenie uchwały w sprawie Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu na 2006 r. oraz podjęcie uchwały.
13. Interpelacje i zapytania, wnioski i oświadczenia.

Punkt 3 Przyjęcie protokołu z XXX Sesji Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 25 października 2005 r.

Przewodniczący Adam Kopczyński informuje, że protokół był wyłożony w Biurze Rady i nikt nie zgłaszał do niego żadnych uwag.
Przewodniczący Adam Kopczyński wobec braku chętnych do zabrania głosu w tym punkcie zamyka dyskusje i przystępuje do głosowania.
W wyniku głosowania radni 12 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i przy
10 głosach „wstrzymujących się” przyjęli protokół.

Punkt 4 Sprawozdanie Starosty z realizacji uchwał Zarządu i Rady Powiatu.

Starosta Konrad Rytel przypomina uchwały przyjęte na poprzednim posiedzeniu Rady, informuje że są one w trakcie realizacji. Dodaje, że Zarząd w okresie miedzy sesjami przygotował i zatwierdził harmonogram dochodów i wydatków oraz uporządkował kwestie budżetowe na roku bieżącym, a także przyjął projekt budżetu na rok 2006 r. Zarząd zapoznał się także z planem audytu wewnętrznego w Starostwie na rok 2006. Zarząd zajmował się stawkami dla orzeczników pracujących w Powiatowym Zespole Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności. Dodał, że Zarząd spotykał się wielokrotnie z dyrekcją szpitala. Starosta dodał, że powołał Zespół który ma zastanawiać się jak wydobyć szpital z trudnej sytuacji w kontekście kontraktu na
rok 2006, którego wstępne założenia są mniej korzystne niż kontrakt obecny. Dodał że na uroczystości jubileuszowe szpitala zaproszeni zostali goście z resortu zdrowia, którzy mogą mieć wpływ na jego sytuacje finansową, uroczystości będą dla nich okazją zapoznania się z sytuacją i infrastrukturą szpitala. Odnosząc się do zapytania radnego Mariusza Czajewicza-Nowackiego poinformował, iż służby są już przygotowane do zimy, mają doświadczenie; zaznaczył ze stan dróg, dzięki pracy na nich poprawił się co oznacza, ze łatwiej dbać o ich stan oraz bezpieczeństwo na nich. Pokreślił, że wszystkie drogi są zabezpieczone odpowiednią ilością sprzętu do ich bieżącego utrzymania. Poinformował, że w ramach akcji Przejrzysta Polska organizatorzy zaliczyli Starostwu 3 z sześciu nałożonych zadań, pozostałe 3 zostały już zakończone i przedłożone do oceny. Omawia szczegóły realizowania akcji. Dodał, że starostwo podjęło się zadania fakultatywnego polegającego na wprowadzeniu systemu podnoszenia kwalifikacji pracowników.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki uznał, że skoro organizatorzy przyjęli 3 zadania to akcja jest fikcją. Spytała radnych czy ktoś słyszał że Starosta ogłaszał konkursy na stanowiska referencie. Stwierdził ze nie widział ogłoszeń w żadnej gazecie, ani na żadnej tablicy ogłoszeń, dodał, że nic nie było ogłaszane ani na forum Rady, ani w Komisjach. Dodał, że wystąpi do organizatorów i szczegółowo opisze jak realizowany jest program.
Starosta Konrad Rytel zauważa, że w realizacji programu popełniony został błąd, mianowicie Pan Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki nie został powiadomiony do domu. Starosta informuje, że informacje są publikowane zgodnie w wymogami organizatorów akcji, m.in. na tablicach ogłoszeń oraz w BIP Starostwa. Starosta dodał, że radny jako osoba piszcząca do gazet powinna uważnie gazety czytać, gdyż wszystkie ogłoszenia o naborze na wolne stanowiska były publikowane w Wieściach Podwarszawskich. Starosta dodaje, że w procedurach kwalifikacyjnych brało udział kilkadziesiąt osób, które informację o naborze potrafiły znaleźć. Starosta zaznacza, że ocena realizacji programu powinna być dokonywana obiektywnie, tak jak robią to organizatorzy, którzy zaliczają kolejne punkty programu.
Radny Edward Olszowy przypomina, że procedury naboru na nowe stanowiska reguluje ustawa, z którą wymogi programu Przejrzysta Polska są kompatybilne. Zdaniem radnego nie powinno być podstaw by uważać, że starostwo nie realizuje w tym zakresie założeń programu.

Punkt 5 Sprawozdanie Przewodniczących Komisji z prac
Komisji od ostatniej sesji Rady Powiatu.


Radny Robert Perkowski informuję. że Komisja Finansowa w okresie od ostatniej sesji spotykała się dwukrotnie. Zajmowała się analizą funduszy w zakresie dotyczącym rynku pracy, opiniowaniem uchwał na XXXI sesje RPW oraz analizowała sytuację finansową powiatu ze szczególnym uwzględnieniem drogownictwa.
Radny Tadeusz Wiśniewski informuję, że Komisja Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska miała w listopadzie jedno posiedzenie, podczas którego opiniowała uchwały na XXXI sesję RPW.
Radna Hanna Wujkowska informuje, że Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej spotkała się w listopadzie na jednym posiedzeniu podczas którego zajmował się problemami zatrudnienia w PW oraz opiniowała projekty uchwał na XXXI Sesje RPW. Komisja przygotowała także odpowiedź na pismo Związków Zawodowych
w szpitalu. Obecnie komisja analizuje projekt programu działania na rzecz osób niepełnosprawnych na lata 2006-20.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym spotkała się jeden raz. Przedstawia szczegółowy harmonogram pracy Komisji oraz jej Przewodniczącego.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki przewodniczący Komisji Skarg i Wniosków, prosi by Przewodniczący Adam Kopczyński dyscyplinował przewodniczących komisji by przedstawiali prace Komisji a nie swoją. Informuje, że Komisja Skarg rozpatrywała skargi Pana W. i Pana G. W sprawie skargi pana G. opracowany został projekt uchwały, przedstawiony na sesji. Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie skargi Pana W. zostanie opracowany w ciągu tygodnia i przedstawiony Radzie. Informuje, że komisja otrzymała skargę Państwa R. przekazaną przez MSWiA, która będzie rozpatrywana.
Radny Krzysztof Świadek Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa informuje, że Komisja odbywała w listopadzie jedno posiedzenie, podczas którego opiniowała projekty uchwał na XXXI sesję RPW.
Radna Marianna Marchewka informuje, że Komisja Rewizyjna odbyła dwa posiedzenia. Podczas których zajmowała się problemem zleconej przez Radę powiatu kontroli. W spotkaniach uczestniczył Geodeta Powiatowy oraz Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki pyta na jakiej zasadzie i w jakich okolicznościach tworzony był Plan Pracy Komisji Rewizyjnej na 2006 r.
Przewodniczący Adam Kopczyński oświadczył, iż w punkcie 12 dzisiejszej sesji przewidziana jest dyskusja nad Planem Pracy i w tym punkcie będzie można zadawać pytania w tej sprawie.

Punkt 6 Informacja Przewodniczącego Rady PW o sprawach wpływających do Rady.

Przewodniczący informuję, iż w okresie od ostatniej sesji do Rady wpłynęły pisma:
- Komitetu Budowy Pomnika Jana Pawła II z prośbą o wsparcie;
- Ministerstwa Kultury o wysokości dotacji na remont Kościoła w Dąbrówce;
- Wojewody Mazowieckiego – pismo w sprawie skargi Jerzego Grabowskiego, pismo zostało przekazane do Komisji Skarg i Wniosków;
- Zarządu Powiatu Wołomińskiego w sprawie projektu budżetu na rok 2006 - Stowarzyszenia Wiatraki Kultury – prośba o dofinansowanie wystawy plakatu.
/pisma zostają odczytane i stanowią załączniki do protokołu/

Przewodniczący Adam Kopczyński informuje, że otrzymał także pismo Naczelnika Urzędu Skarbowego w Warszawie opatrzone klauzulą tajemnica skarbowa w sprawie szczegółowej analizie oświadczeń majątkowych radnych.

Przewodniczący Adam Kopczyński ogłasza 5 minut przerwy.
/5 minut przerwy/


Punkt 7 Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV – 189/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 30 marca 2005 w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Wołomińskiego oraz podjęcie uchwały.


Przewodniczący Adam Kopczyński informuję że projekt uchwały wraz z uzasadnieniem przedstawi Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz.
Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz przedstawia projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.
Przewodniczący Adam Kopczyński poprosił o przedstawienie opinii Komisji w sprawie przedstawionego projektu.
Radny Robert Perkowski informuję, że Komisja Finansowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Tadeusz Wiśniewski informuję, że Komisja Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Hanna Wujkowska informuje, że Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt.
Radny Krzysztof Świadek Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa informuje, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję w tym punkcie.
Radny Krzysztof Mikulski wyraża zadowolenie z faktu, że jednostki samodzielnie poszukują dodatkowych środków.
Przewodniczący Adam Kopczyński z braku chętnych do zabrania głosu zamyka dyskusję i stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV – 189/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 30 marca 2005 w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Wołomińskiego. Tekst dokumentu bez zmian.
W wyniku głosowania 26 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, nie oddano głosów przeciwnych, nie oddano głosów wstrzymujących się od głosowania. Uchwała została przyjęta.


Punkt 8 Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005 oraz podjęcie uchwał.

Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz przedstawia i uzasadnia projekt uchwały, który był przesłany radnym wraz z materiałami na sesję.
Przewodniczący Adam Kopczyński poprosił o przedstawienie opinii Komisji w sprawie przedstawionego projektu.
Radny Robert Perkowski informuję. że Komisja Finansowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Tadeusz Wiśniewski informuję, że Komisja Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Hanna Wujkowska informuje, że Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję w tym punkcie.
Radny Robert Perkowski pyta starostę czemu zabrano kwotę 30 tys. zł, która przeznaczona była na modernizacje ronda w Ząbkach.
Starosta Konrad Rytel oświadczył, że w tym roku nie uda zakończyć się tej inwestycji ze względu na warunki pogodowe i z tego tytułu środki te zostały zdjęte. Dodaje, że sprawa ta została uzgodniona z Burmistrzem Miasta Ząbki.
Radny Krzysztof Mikulski pyta na jaki cel przeznaczone będą środki opisane w punkcie 4 uzasadnienia.
Starosta Konrad Rytel informuje, że dokumentacja dotycząca zadania „modernizacja ul. Armii Krajowej w Wołominie” została przekazana Starostwu przez UM w Wołominie dopiero w listopadzie i to niekompletna stąd inwestycja się opóźniła. Z harmonogramu prac wynika, że środki na to zadanie nie muszą być blokowane, gdyż nie ma konieczności zużytkowania ich już w tym roku. Informuje, że pieniądze nadal znajdują się w dziale „Drogi”.
Radny Krzysztof Mikulski pyta jakie zadanie opisane w punkcie 5.4 zostaną przeniesione na rok 2005, tak jak zapisano w projekcie, czy jest to pomyłka.
Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz oświadcza, iż dotyczy to przebudowy bloku operacyjnego oraz termomodernizacji budynku głównego.
Radny Krzysztof Mikulski zauważa, że w punkcie 10 uzasadnienia zawarto stwierdzenie, iż brak jest chętnych do udziału w konkursach. Radny prosi o parę słów komentarza na temat tak niskiej aktywności organizacji społecznych, które nie składają wniosków. Pyta w jaki sposób przekazywana jest informacja na temat możliwości ubiegania się o zlecenie pewnych działań.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik odpowiada, że ogłoszenia o konkursach propagowane są wszelkimi możliwymi ścieżkami: poprzez prasę, pozostawione przez organizacje adresy e-mailowe. Stronę internetową i tablice ogłoszeń. Dostrzega, że niektóre konkursy cieszą się większą popularnością inne mniejszą, co zostało uwzględnione w nowym programie. Zaznacza, że wiele organizacji nie chce się wikłać w żadną prace administracyjną, która jest konieczna w przypadku konkursu. Podkreśla, że konkursów jest zbyt wiele jeśli chodzi o możliwości organizacji, co także stanowi barierę.
Radny Krzysztof Mikulski zauważa, że brak zainteresowania ze strony organizacji należy analizować i przezwyciężyć, poprzez szkolenie organizacji w zakresie logistyki, administrowania i pozyskiwania funduszy.
Radna Henryka Piwowar popiera głos przedmówcy, poddaje pod rozwagę możliwość ogłaszania możliwości startowani w konkursach poprzez Urząd Pracy i Kościoły. Dodaje by nie przeceniać roli internetu.
Radna Hanna Wujkowska zauważa, że w programie na rok 2006 ujęty jest konkurs na organizowanie działań edukacyjnych podnoszących świadomość grup wsparcia dla osób szczególnie zagrożonych. Zauważa, że dopiero zmiana ustawy może pomoc szerszemu udziałowi organizacji pozarządowych.
Przewodniczący Adam Kopczyński z braku chętnych do zabrania głosu zamyka dyskusję i stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005. Tekst dokumentu bez zmian.
W wyniku głosowania 24 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, nie oddano głosów przeciwnych, oddano 2 głosy wstrzymujące się od głosowania. Uchwała została przyjęta.
Przewodniczący Adam Kopczyński prosi o przedstawienie drugiego projektu uchwały w tym punkcie.
Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz informuje, że w dniu dzisiejszym rozdany został radnym drugi projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005. Pani skarbnik uzasadnia projekt uchwały Przewodniczący Adam Kopczyński w trybie § 30 pkt 10 Statutu pyta czy radni wyrażają zgodę na zajmowanie się przez Radę projektem uchwały w tej sprawie.
W wyniku głosowania 23 radnych opowiedziało się za wyrażeniem zgody na procesowanie nad uchwałą, nie oddano głosów przeciwnych, oddano 3 głosów wstrzymujące się od głosowania. Rada wyraziła zgodę na procesowanie nad projektem.
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję i z braku chętnych do zabrania głosu zamyka ją i stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005. Tekst dokumentu bez zmian.
W wyniku głosowania 23 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, nie oddano głosów przeciwnych, oddano 2 głosy wstrzymujące się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

Punkt 9 Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII-142/04 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 31 sierpnia 2004r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w WFOŚiGW przeznaczonej na finansowanie zadania – „Termomodernizacja budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie” oraz podjęcie uchwały.

Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz uzasadnia projekt uchwały, dodaje, że radni w dniu dzisiejszym otrzymali kopię zmienianej uchwały. Informuje że podjęcie uchwały jest konieczne, gdyż trzeba dostosować jej treść do rzeczywistości.
Przewodniczący Adam Kopczyński poprosił o przedstawienie opinii Komisji w sprawie przedstawionego projektu.
Radny Tadeusz Wiśniewski informuję, że Komisja Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Krzysztof Świadek Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa informuje że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Radna Hanna Wujkowska informuje, że Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt.
Radny Robert Perkowski informuję, że Komisja Finansowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję w tym punkcie.
Radna Henryka Piwowar zauważa, ze wytrawny polityk wie, że w roku wyborczym pieniądze mogą być rozdysponowywane przez jednostki w rozmaity sposób. I na przyszłość proponuje, by wyprzedzać takie wydarzenia i wszystkie sprawy załatwiać w I półroczu.
Radny Ryszard Walczak informuje, że środki zostały podzielone według innych priorytetów, a nadto pod koniec roku pieniędzy zabrakło na całym terenie województwa. Dodaje, że sprawy politycznie nie miały na to wpływu. Zaznacza, że w danym przypadku procedura przetargowa została zaskarżona co było dodatkową wymówka dla WFOŚ.
Radna Henryka Piwowar zaznacza, że jest to kolejny argument, przemawiający za faktem iż wszystko trzeba planować z wyprzedzeniem.
Radny Edward Olszowy mówi, że na dysponowanie funduszem wpłynął rok wyborczy. Dodaje, że niskie wykorzystanie Funduszy spowodowanie jest zbytnim skomplikowaniem procedur oraz jej rozciągnięciem w czasie. Zaznacza, że Rada powinna opracować stanowisko w sprawie uproszczenia procedur. Zaznacza, że na środki z Funduszy gwarancyjnych szanse mają tylko dobrze sytuowani przedsiębiorcy. Zaznacza, że w Funduszach panuje biurokracja.
Przewodniczący Adam Kopczyński z braku chętnych do zabrania głosu zamyka dyskusje i stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII-142/04 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 31 sierpnia 2004r.
w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w WFOŚiGW przeznaczonej na finansowanie zadania – „Termomodernizacja budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie”. Tekst bez zmian.
W wyniku głosowania 24 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, nie oddano głosów przeciwnych, nie oddano głosów wstrzymujących się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

Punkt 10 Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczonej na finansowanie zadania Termomodernizacji budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie oraz podjęcie uchwały.

Pani Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz uzasadnia projekt uchwały. Informuje ponadto, że w uzasadnieniu załączonym do projektu znalazła się pomyłka i zamiast roku 2010 powinien być wpisany rok 2009.
Przewodniczący Adam Kopczyński poprosił o przedstawienie opinii Komisji w sprawie przedstawionego projektu.
Radny Robert Perkowski informuję, że Komisja Finansowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radny Tadeusz Wiśniewski informuję, że Komisja Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Radna Hanna Wujkowska informuje, że Komisja Zdrowia i Polityki Społecznej pozytywnie zaopiniowała przedstawiony projekt.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Radny Krzysztof Świadek Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa informuje że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję w tym punkcie.
Radny Krzysztof Mikulski informuje, że związku z naniesionymi zmianami w uzasadnieniu w § 3 pkt 2 powinny zostać naniesione konsekwentne zmiany.
Pani skarbnik potwierdza że w Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki przypomina, że § 3 rok 1010 należy zastąpić rokiem 2009.
Radny Krzysztof Mikulski pyta czy można liczyć na większe umorzenie niż zapisane w uchwale 15%.
Przewodniczący Adam Kopczyński z braku chętnych do zabrania głosu zamyka dyskusje i stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczonej na finansowanie zadania Termomodernizacji budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie. Tekst uchwały z poprawką zgłoszoną przez panią Skarbnik.
W wyniku głosowania 26 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, nie oddano głosów przeciwnych, 1 radny wstrzymał się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

Punkt 11 Informacja o sytuacji Szpitala i stanie negocjacji kontraktu Szpitala z NFOZ na rok 2006.

Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki informuje, że wnosił o wprowadzenie punktu do porządku obrad gdyż chciał poruszyć kilka zagadnień t.j.: stan negocjacji kontraktu z NFZ na rok 2006; zapoznanie się z informacją o pomocy powiatu dla szpitala, która miała zostać przygotowana przez Wydział Ochrony Zdrowia Starostwa; a także chciał uzyskać odpowiedź na interpelacje w sprawie utworzenia dodatkowych stacji postojowych karetek; prosi też o komentarz w sprawie prac nad likwidacja niektórych oddziałów szpitala.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik wyraził zadowolenie, że Rada zechciała zająć problemem szpitala. Dodaje, że negocjacje jeszcze się nie zakończyły. Informuje, że w listopadzie wpłynął wysoce niekorzystny projekt kontraktu, który w żadnym stopniu nie uwzględniał zastrzeżeń formułowanych przez Radę, Zarząd i Dyrekcję. By opracować odpowiedź dla NFZ powołano Zespół osób, które zajmują się w Powiecie służbą zdrowia. Do zespołu zaproszono także posła Henryka Kowalczyka. Po dwóch dniach odbyło się spotkanie z Wicemistrzem zdrowia Panem Bolesławem Piechą i szefem Mazowieckiego Oddziału NFZ w którym wzięli udział Poseł Henryk Kowalczyk, Przewodniczący Adam Kopczyński, Dyrektor Mieczysław Romejko i Wicestarosta Grzegorz Dudzik. Wiceministrowi przedstawiono wyliczenia oraz stanowisko, iż niedopuszczalne jest by trudnościami finansowanie obarczać jednostki samorządu. Obecnie propozycja Szpitala odnośnie kontraktowania na rok 2006 została przekazana NFZ obecnie szpital czeka na odpowiedź z NFZ. Wicestarosta Grzegorz Dudzik dodał, że w dniu dzisiejszym odbędzie się Konwent Starostów Powiatu Województwa Mazowieckiego poświęcony służbie zdrowia. Odnosząc się do lokalizacji miejsc postojowych karetek Wicestarosta Grzegorz Dudzik informuje że obecnie istnieją 2 rejony operacyjne wołomińsko-radzymiński i tłuszczański. Najlepiej wyposażony zespół reanimacyjny stacjonujew Wołominie, karetki wypadkowe „W” stacjonują w Wołominie i Radzyminie. Również w Tłuszczu stacjonuje zespół wyjazdowy obsługujący Tłuszcz, Jadów i Strachówkę. Dodaje, że rozporządzenie o państwowy ratownictwie medycznym zakłada normy czasowe z których wynika, ze dojazd nie może trwać więcej jak 8 min. w obszarze miejskim i więcej jak 15 min. w obszarze wiejskim. Zaznacza, że z danych statystycznych Karetka 8222;W” stacjonująca w Tłuszczu wyjeżdżała średnio 4,5 razy na dobę. Karetka „W” stacjonująca w Radzyminie wyjeżdżała średnio 6 razy na dobę. Karetka „W” stacjonująca w Wołominie wyjeżdżała średnio 10 razy na dobę. Zaś zespół reanimacyjny „R” wyjeżdżał średnio 4,5 razy na dobę. Średni czas dojazdu karetek z Wołomina do 7 min dla zespołu „R”
i 13 min. dla zespołu „W”. Karetki wyjeżdżające z Radzymina i Tłuszcza dojeżdżają średnio w 16 minut. Wicestarosta informuje, że od 2006 r. Ząbki obsługiwane będą przez warszawskie zespoły wyjazdowe. Zdaniem Wicestarosty z przedstawionych danych wynika że podzielenie rejonu Tłuszcza na 2 kolejne oznaczałoby, że karetka wyjeżdża średnio 2,5 raza na dobę. Zdaniem wicestarosty obecne rozdysponowanie i wskaźniki są prawidłowe. Wicestarosta dodaje, że odpowiedź na pismo Związków Zawodowych zostało przygotowane, przedstawia wykaz wydatków poniesionych przez powiat na szpital.
/pismo i zestawienie stanowią załącznik do protokołu/
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki pyta na jakim poziomie finansowym kształtowała się propozycja kontraktowania na rok 2006 oraz jaka jest rozbieżność miedzy propozycją NFZ a propozycją szpitala. Dodaje, że w kwestii rozmieszczenia karetek nie interesuje go statystyki tylko życie ludzkie, które można uratować. Dodaje że karetki stacjonują przy drodze 635, której stan jest opłakany. Dodał, że radna Elżbieta Mikulska opowiadała na Komisji zdrowia, że czekała na karetkę 50 minut. Dodał, że nie wie kto statystykę przygotował, ale nie oddaje ona prawdy. Jeśli chodzi o zestawienie przygotowane dla związków zawodowych to zdaniem radnego jest ono zbyt ogólne i chciałby w nim widzieć nie tylko kwoty, ale i zakupy jakie za te pieniądze zostały dokonane.
Radna Hanna Wujkowska zauważa, że to dyrektora należałoby zapytać co kupił za środki uzyskane z budżetu powiatu. Oświadcza, że pismo jest odpowiedzią na pismo Związków Zawodowych.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zarzuca, że pismo jest zbyt mało szczegółowe. Prosi o skomentowanie pogłosek o rezygnacji z niektórych usług medycznych, czy nawet likwidacji oddziałów.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik odpowiada, że o każdej zmianie informowana jest Rada Powiatu.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zauważa, że nie otrzymał informacji o wysokości proponowanego kontraktu, ani komentarza Starosty do pogłosek o likwidacji oddziałów. Oświadczył, że na każdej sesji powinien być punkt dotyczący szpitala. Stwierdził, że słyszy się pogłoski o celowym doprowadzania do upadłości szpitala. Radny dodał, że nie chce się dowiadywać o podjętych krokach zbyt późno, stąd jego zainteresowanie kierunkiem zmian w szpitalu.
Wicestarosta Grzegorz Dudzik odparł, że procedura zmian w Szpitalu jest długotrwała i nie widzi możliwości zaskakiwania kogokolwiek zmianami. Dodał, że jest za jak najszerszą dyskusją na temat szpitala ze względu na to że jest to najważniejszy temat którym Rada się zajmuje. Dodał, że nie może odnieść się do cyfr w proponowanym kontrakcie; zaznacza, że kontrakt jest mniejszy od bieżącego.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zauważa, iż punkt wprowadzony został 3 godziny temu i osoba tak zainteresowana tematem jak wicestarosta miała możliwość przygotować dokumenty, dotyczące bieżących spraw. Ubolewa, że w obecności pracowników szpitala radni głoszą peany na ich cześć, a teraz nie ma chętnych do dyskusji na temat ich sytuacji.
Radny Edward Olszowy odnosząc się do pisma Związków Zawodowych wskazuje, że w zestawieniu brakuje dotacji gminy Wołomin na kwotę 200 tys. zł.
Wicestarosta dziękuję za wskazanie pomyłki, prosi o jej sprostowanie i zapewnia, że pismo zostanie zaktualizowane.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki pyta jaki wpływ ma powiat na środki przekazywane za jego pośrednictwem, które są w tabeli ujęte. Dodaje, że podobne jest z dotacjami gmin. Zaznaczył, że powiat powinien chwalić się swoim zasługami i taka powinna być intencja pisma.
Radna Hanna Wujkowska odpiera, że pismo jest kierowane do związków zawodowych, które wprost zwróciły się do Rady Społecznej i powiatu. Dodaje, że akcja zwrócenia się do gmin o dotacje wyszła z inicjatywy Rady Społecznej i w piśmie podkreślona jest jedynie współpraca.
Radna Henryka Piwowar zauważa, że na sali obecnych jest wielu lekarzy, mogą oni zdaniem radnej poświadczyć że wielu osób nie stać na leczenie i leki. Zwraca uwagę na renomę przedwojennych lekarzy, apeluje by do tych chlubnych tradycji nawiązywać. Apeluje by więcej środków przeznaczać na profilaktykę i obniżyć cenę badań profilaktycznych.
Radna Małgorzata Piotrowska oświadcza, iż nie mam żadnych wątpliwości, że troska o sytuację szpitala, jest troską wszystkich radnych. Szpitalowi należy jednak pomagać w sposób bardziej przemyślany, a czcze dyskusje niczemu nie służą. Proponuje by na komisjach przygotować się poważnie do dyskusji.
Radny Henryk Oleksiak zauważa, że w wypowiedzi Wicestarosty Grzegorza Dudzika zabrakło mu odniesienia się do problemów, które na forum Rady podnosił dyrektor Mieczysław Romejko, a mianowicie: kwestii odpływu kadr; czy też zagrożenia płynności finansowej. Zaznaczył, że kluczowa jest odpowiedź na pytanie czy Rada jest w stanie zrobić coś co poprawi sytuacje szpitala.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zauważył, że nie jest tak pewny co do intencji poszczególnych radnych. Dodał, że nie zadawał szczegółowych pytań, a jedynie pytania bieżące, które już wcześniej były sygnalizowane. Zaznaczył, że liczył na wywołanie dyskusji, zaapelował o poprawienie renomy szpitala. Zaznaczył, że dyrektorem w tak dużym szpitalu nie może być lekarz. Dodał, że na wysokość kontraktu z NFZ, wpływają kwalifikacje personelu. Pyta jakie są efekty kontroli szpitala przeprowadzonej 3 lata temu.
Radna Elżbieta Mikulska odparła, że jest zaskoczona informacją, że karetka dojeżdża z Tłuszcza do Jadowa w 15 minut. Dodaje, że być może ma pecha bo zdarza jej się czekać na karetkę nawet 3 godziny. Zauważa, że 4,5 wyjazdu w ciągu dnia to niewiele i dodaje, że jeździła w pogotowiu i w ciągu dyżury wyjeżdżała ok. 10 razy. Prosi by dyrektor szpitala odsłuchał treść zgłoszeń które są nagrywane. Prosi o zestawienie ile razy karetka wyjeżdżała do chorych w Gminie Jadów.
Radny Ireneusz Maślany zauważa, że brakuje na sali osób, które mogłyby kompetentnie odpowiedzieć na pytania. Dodał, ze na sesje trzeba wprowadzić punkt dotyczący szpitala w kontekście propozycji kontraktu NFZ na rok 2005. Najistotniejsze zdaniem radnego jest zapewnienie finansowych warunków funkcjonowania szpitala. Odnosząc się do pisma skierowanego do Związków Zawodowych zaznaczył, że brakuje mu wyraźnego zaakcentowania tendencji rosnącej we wspieraniu szpitala. Zaproponował kilka poprawek poprawiających wydźwięk.
Radna Hanna Wujkowska popiera głos by dyskusje przenieść na inny czas. Dodaje, że obecnie jest sprzyjający czas by sytuacja szpitala poprawiła się, należy wiec na spokojnie czekać na stanowisko NFZ w tej sprawie. Dodaje, że poprosi na najbliższą komisje zdrowia szczegółowe sprawozdanie na temat zamknięcie roku 2005 w Szpitalu.
Radna Elżbieta Główką informuje, że exodus specjalistów jest widoczny w całym kraju, wyjeżdżają oni za granicę gdzie zarabiają 5-6 razy więcej, podkreśla że nie jest to tylko problem szpitala w Wołominie. Prosi radnego Mariusza Czajewicza-Nowackiego by ten nie słuchał plotek tylko zajrzał do przyjętego programu restrukturyzacji szpitala, który jest realizowany.
Radny Krzysztof Mikulski oświadcza, ze od lat stawia tezę, że szpitali jest za dużo. Nie prowadzi się żadnej sensownej i konsekwentnej polityki w tej materii. Dodaje, że nie ma środków jakich by służba zdrowia nie spożytkowała. Prosi o rzetelne przygotowanie się do dyskusji z udziałem wszystkich tych, którzy mogą coś powiedzieć. Zdaniem radnego do dyskusji należy zaprosić przedstawicieli NFZ i Ministerstwa Zdrowia. Prosi przewodniczącego by w programie następnej sesji uwzględnił punkt dotyczący szpitala oraz zaprosił przedstawicieli NFZ i Ministerstwa Zdrowia. Osią dyskusji powinna być propozycja kontraktu, którą szpital przekazał NFZ. Dodaje, że przedstawione pismo może być bądź odpowiedzią starosty, bądź Stanowiskiem Rady.
Radna Hanna Wujkowska przypomina okoliczności w jakich wpłynęło pismo związków zawodowych i fakt że na poprzedniej sesji Przewodniczący Adam Kopczyński zobowiązał ja do opracowania odpowiedzi. Odpowiedź była dyskutowana na Komisji Zdrowia, a dziś jest prezentowana na sesji.
Radny Krzysztof Mikulski opowiada że pismo powinna wysłać Rada w formie stanowiska i uzupełnić je o informacje co Rada zamierza zrobić by sytuację szpitala poprawiać.
Radna Henryka Piwowar mówi, że do rozwiązania sytuacji szpitala potrzebne jest rozwiązanie na poziomie krajowym, ponawia apel by podnieść nakłady na profilaktykę.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki oświadczył, że wywołał temat by Rada mogła w wewnętrznej dyskusji wypracować jednolite stanowisko. Dodaje, że nie słuchał plotek na ulicy, a informacje o likwidacji oddziałów padły z ust Starosty na Komisji Finansowej. Podkreśla, że w Szpitalu Wołomińskim nigdy nie było specjalistów; zaznaczył, że istotnym zagrożeniem jest exodus pielęgniarek.
Radny Krzysztof Damięcki zauważa, że padło wiele nierealnych wypowiedzi, powiedział, ze czas najwyższy zwrócić uwagę na liczby i na fakty. Zauważył, że być może trzeba będzie zlikwidować oddziały które przynoszą straty.
Przewodniczący Adam Kopczyński wobec braku dalszych chętnych do zabrania głosu zamyka dyskusje w tym punkcie.


Punkt 12 Rozpatrzenie uchwały w sprawie Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu na 2006 r. oraz podjęcie uchwały.

Przewodniczący Adam Kopczyński przeprasza, ze w materiałach znalazł się niewłaściwy załącznik. Informuje, że punkt 4-ty powinien brzmieć „Kontrola funkcjonujących w 2005 roku w Starostwie funduszy pozabudżetowych w zakresie…” i dalej jak w załączniku. Prosi Komisje Rewizyjną o przedstawienie planu kontroli i uzasadnienie projektu uchwały.
Radna Marianna Marchewka Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej odczytuje fragment protokołu z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 6 października na którym opracowywany był Plan Pracy KR na rok 2006. Z protokołu wynika, że punkt 4-ty załącznika powinien brzmieć: „Kontrola funkcjonujących w 2005 roku w Starostwie funduszy pozabudżetowych w zakresie zadań i osiąganych przychodów oraz ponoszonych kosztów, z zastosowaniem kryteriów legalności, celowości, gospodarności.” Informuje, że komisje chce kontrolować te zadania, których kontrola w poprzednich latach nie była prowadzona. Prosi radnego Krzysztofa Damięckiego o wyjaśnienie Radzie, czemu w planie kontroli powinien znaleźć się punkt 4.
Radny Krzysztof Damięcki informuje, iż zgłosił punkt 4-ty gdyż słuszne wydawało mu się skontrolowanie funduszy pozabudżetowych funkcjonujących w Starostwie tj. Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Dodaje, że środki spoczywające na w/w funduszach to ok.1,5 mln zł. a ich funkcjonowanie nie jest bliżej znane nawet radnym.
Przewodniczący Adam Kopczyński poprosił o przedstawienie opinii Komisji w sprawie przedstawionego projektu.
Radny Robert Perkowski Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa informuje, że komisja negatywnie zaopiniowała projekt uchwały. Oświadcza, że Komisja Finansowa, której przewodniczy, podjęła uchwałę by przewodniczący w jej imieniu zgłosił wniosek o cofnięcie projektu do Komisji ze względu na niedopracowanie załącznika i liczne w nim braki. Radny Robert Perkowski zgłasza wniosek formalny o przesłanie projektu do Komisji. Prosi o przegłosowanie wniosku po dyskusji.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski informuje, że Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Pamięci Narodowej, której jest przewodniczącym pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Adam Kopczyński otwiera dyskusję w tym punkcie.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki przypomina, że zgodnie ze Statutem Plan Kontroli powinien być przyjęty do dnia 15 listopada. Prosi o przegłosowanie wniosku o przesłanie projektu do komisji w trybie §17 pkt. 1 ppkt 6. Radny oświadcza, że załącznik jest na żenującym poziomie. Przypomina, że Rada
w mijającym roku nie została zapoznana z żadnym protokołem pokontrolnym.
Przewodniczący Adam Kopczyński pyta radnych kto jest za przyjęciem wniosku formalnego o odesłanie projektu do Komisji. W wyniku głosowania 10 radnych opowiedziało się za przyjęciem wniosku, oddano 12 głosów przeciwnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Wniosek został odrzucony.
Radny Krzysztof Mikulski stwierdził, zażenowany jest poziomem załącznika. Dodał, że Plan Pracy Komisji Rewizyjnej skupia się na analizie wykonania budżetu, co jest ustawowym wymogiem na KR nałożonym. Reszta punktów zawiera się w analizie budżetu, zaś punkt 4-ty w brzmieniu przedstawionym w materiałach był niezrozumiały. Radny informuje, że w planie brak mu kontroli funkcjonowania służby zdrowia, a także nie zawarto w nim żadnych terminów. Zdaniem radnego przedstawione uzasadnienie jest niewystarczające. Zaznaczył, że w § 3 powinien znaleźć zapis mówiący, że uchwała ma moc obowiązywania od dnia 1 stycznia 2006 r.
Radna Marianna Marchewka podkreśla, że Komisja terminów nie podała celowo. A o kontroli informuje kierowników kontrolowanych placówek na kilka dni przed planowaną kontrolą.
Radny Krzysztof Mikulski wyraża opinię, że na kontrolę składa się tyle czynników, że zaskoczenie i łapanie winnych nie jest najistotniejsze. Dodaje, że oczekiwał by rozpisania w planie poszczególnych zadań na kwartały.
Radna Henryka Piwowar oświadcza, że kontrolowane powinny być działy w których coś nie wychodzi. Zaznacza, że nie ma sensu kontrolować zadań w których pieniądze są znaczone. Apeluje by Komisja angażowała się w obowiązki i rozwiązywała problemy.
Radny Krzysztof Damięcki przypomina, że wystąpił z wnioskiem o rozszerzenie składu Komisji Rewizyjnej, ale wniosek nie uzyskał akceptacji Rady. Podkreślił, że w tej sytuacji nikt nie ma prawa żądać od komisji wykonywania coraz liczniejszych obowiązków. Dodał, że bez wzmocnienia Komisja nie ma szans wykonywać rzetelnie kontroli i nadal nie będzie pracowała na dokumentach, a na wyjaśnieniach, co jego zdaniem nie spełnia wymogów właściwej kontroli.
Radna Marianna Marchewka oświadczyła, że nie zdarzyło się jeszcze by komisja nie pracowała na dokumentach. Zaznacza, że dokumenty do kontroli są wybierane wyrywkowo. Oświadcza, że z każdej kontroli sporządzany jest protokół, a nadto nie wyobraża sobie by kontrola mogła opierać się jedynie na ustnych wyjaśnieniach.
Radny Krzysztof Damięcki zaznacza, że miał na myśli to że Komisja w znikomym stopniu pracuje na dokumentach, a wzmocnienie składu Komisji mogłoby poprawić tę sytuację. Radny dodał, że podczas ostatniej kontroli zażądał kolejnych dokumentów i nie wyklucza, że zażąda dalszych. Dodał, że wini RIO, że ta tak skomplikowaną kontrolę zrzuciła na Komisje Rewizyjną.
Radny Ireneusz Maślany stwierdza, że z dyskusji wynika, iż być może należy skład wzmocnić. Odnosząc się do załącznika zaapelował do Przewodniczącej by ta być może zastanowiła się nad cofnięciem projektu do komisji, wskazuje przy tym liczne pomyłki w załączniku. Uzasadnienie uznaje za niewystarczające, proponuje też narzucenie pewnych terminów, które mogłyby być dla kontrolowanych jednostek mobilizujące.
Radny Krzysztof Damięcki uzasadnia, iż zapis punktu 2-go jest dobry.
Radna Hanna Wujkowska prosi by głos zabrali też inni członkowie Komisji Rewizyjnej, gdyż plan pracy jest efektem ich pracy zespołowej.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki przypomina § 46 pkt 6 Statutu podkreśla, że komisja zapisu tego nie realizuje więc należy uznać, że protokołów pokontrolnych nie ma. Radny podkreśla, iż poszerzony skład Komisji Rewizyjnej niczego nie zmieni jeśli nie zmieni się Przewodniczącej. Zauważa, że w Komisji Rewizyjnej zasiadają jedynie członkowie rządzącej koalicji. Prosi Mecenasa o odpowiedź co znaczy słowo „uzasadnienie” napisane odręcznie obok jego podpisu na projekcie uchwały.
Mecenas Andrzej Kryszyński informuje, że dopisując to słowo zwrócił uwagę, że projekt powinien mieć uzasadnienie.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zauważa, że w istocie za uzasadnienie nie może być uznany zapis przedstawiony w materiałach, stąd projekt uchwały nie jest pełny.
Radny Krzysztof Świadek oświadczył, że przysłuchuje się uwagom do planu. Zaznacza, ze nie wie czemu ma służyć wprowadzenie terminarza i w jaki sposób usprawni to prace Komisji. Dodaje że do niektórych zarzutów ciężko się ustosunkować. Wzmocnienie osobowe Komisji wydaje się mu być oczywiste. Zarzuca radnemu Mariuszowi Czajewiczowi-Nowackiemu, że ten błędnie cytuje Statut.
Radny Krzysztof Damięcki stwierdza, że by rozwiązać Roblem Komisji Rewizyjnej wystarczy kilka osób które mają pojęcie o kontroli, nie trzeba całkowicie zmieniać jej składu.
Radny Krzysztof Mikulski, stwierdza, że ewentualne rozszerzenie kontroli jest wskazane, wskazuje przy tym obszary, które jego zdaniem są warte skontrolowania. Dodał, by doceniać rolę uzasadnienia bo jest bardzo istotnym składnikiem uchwały. Apeluje o wycofanie projektu i przemyślenie go raz jeszcze
i zaproponowanie jego zadowalającej formy.
Radny Tomasz Paciorek prosi by nie powtarzać błędnego stwierdzenia że nie ma protokołów Komisji Rewizyjnej. Oświadcza, że protokoły z posiedzeń uzupełniane są na bieżąco w ciągu 3 dni, zaś protokoły pokontrolne w ciągu tygodnia są przesyłanie do Biura Rady. Dodał, że w ostatnim czasie z Biura Rady zginęły protokoły od lipca, na szczęście jednak posiada ich kopie i wersje elektroniczne. Prosi pana Mecenasa o interpretacje § 46.
Radny Krzysztof Damięcki pyta Radnego Krzysztofa Mikulskiego, kto ma kontrolować zadania które zostały wskazane. Zapewnił, że zgłosi radnego Mikulskiego do składu Komisji Rewizyjnej.
Radny Krzysztof Mikulski informuje, że wymienił te obszary, które jego zdaniem wymagają skontrolowania, z których należałoby wybrać zagadnienia do kontroli.
Radny Krzysztof Damięcki zauważa, że samo rzetelne skontrolowanie budżetu wymaga ogromu czasu.
Radna Henryka Piwowar zauważa, że Roczny Plan Pracy powinien być podzielony na kwartały, co zdaniem radnej ułatwiłoby prace i przeglądanie protokołów. Podkreśla, że dobra Komisja Rewizyjna może pomóc w pracy Radzie i Zarządowi.
Mecenas Andrzej Kryszyński informuje, że brzmienie art. 16 ustawy o samorządzie powiatowym i art. 56 Statutu wskazuje, że niezwłocznie przedstawia się Radzie protokoły z kontroli zleconych przez Radę, a z pozostałych w sprawozdaniu rocznym.
Radny Grzegorz Grabowski prosi by mecenas sformułował opinie na piśmie.
Przewodniczący Adam Kopczyński zgłasza wniosek formalny o zamknięcie dyskusji. Wniosek motywuje tym, że dyskusja trwa w tym punkcie już ponad 2 godziny i nie padają żadne nowe głosy.
Radny Mariusz Czajewicz-Nowacki zgłasza wniosek przeciwny gdyż dyskusja na ten temat jest ważna i nie można jej przerywać gdyż dotyczy spraw istotnych dla powiatu. Poprosił o opinie mecenasa na piśmie i zapowiedział i przekaże ją Izbie Radców Prawnych, gdyż poziom opinii mecenasa uważa za żenującą.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie wniosek o zamknięcie dyskusji.
W wyniku głosowania 12 radnych opowiedziało się za przyjęciem wniosku, oddano 8 głosów przeciwnych, 2 radnych wstrzymało się od głosowania. Wniosek został przyjęty.
Przewodniczący Adam Kopczyński stawia pod głosowanie projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu na 2006 r. Projekt uchwały ze zmianą brzmienia punktu 4-go załącznika wskazaną przez Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej. Prosi przewodniczącą o odczytanie treści załącznika.
/projekt załącznika do uchwały stanowi załącznik do protokołu /
W wyniku głosowania 10 radnych opowiedziało się za przyjęciem uchwały, oddano 8 głosów przeciwnych, 3 radnych wstrzymało się od głosowania. Uchwała została przyjęta.

Punkt 13 Interpelacje i zapytania, wnioski i oświadczenia.

Radny Krzysztof Damięcki pyta Przewodniczącego Adama Kopczyńskiego jak ten widzi możliwość realizacji przyjętego programu pracy Komisji Rewizyjnej oraz kontroli zleconej, w takim skromnym składzie. Pyta przewodniczącego czy ten jest zwolennikiem szczegółowej kontroli Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym bez względu na czas trwania takowej.
Przewodniczący Adam Kopczyński wyraził nadzieje, że Komisja rzetelnie wykona swoje obowiązki i sprosta zadaniom które Rada na nią nałożyła. Do Komisji Rewizyjnej należy określenie trybu pracy, harmonogramu i szczegółowości przeprowadzanej kontroli.
Radny Romuald Krzysztof Kalinowski pyta czy są chętni którzy chcieliby pracować w Komisji Rewizyjnej.
Wobec braku chętnych do dalszego zabrania głosu Przewodniczący Adam Kopczyński zamknął XXXI sesję. Była godzina 14.30.
Protokołował:
Filip Rżewski

Przewodniczący Rady Powiatu Wołomińskiego

Adam Kopczyński


Załączniki:
1. Lista obecności radnych.
2. Pismo Komitetu Budowy Pomnika Jana Pawła II z prośbą o wsparcie.
3. Pismo Ministerstwa Kultury o wysokości dotacji na remont Kościoła w Kobyłce.
4. Pismo Wojewody Mazowieckiego – pismo w sprawie skargi J. G., pismo zostało przekazane do Komisji Skarg i Wniosków.
5. Uchwała Zarządu Powiatu Wołomińskiego w sprawie projektu budżetu na rok 2006.
6. Pismo Stowarzyszenia Wiatraki Kultury – prośba o dofinansowanie wystawy plakatu.
7. Projekt pisma z odpowiedzią dla Związków Zawodowych w Szpitalu wraz z zestawieniem wydatków powiatu.
8. Projekt poprawionego załącznika do projektu uchwały w sprawie Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu na 2006 r.

 Uchwała Nr XXXI-254/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXIV-189/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia
30 marca 2005 w sprawie dochodów własnych jednostek budżetowych Powiatu Wołomińskiego.

 Uchwała Nr XXXI-255/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005.

 Uchwała Nr XXXI-256/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu na rok 2005.

 Uchwała Nr XXXI-257/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zmiany uchwały nr XVIII-142/04 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia
31 sierpnia 2004 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w WFOŚIGW przeznaczonej na finansowanie zadania – „Termomodernizacja budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie.”

 Uchwała Nr XXXI-258/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczonej na finansowanie zadania „Termomodernizacja budynku głównego Szpitala Powiatowego w Wołominie.”

 Uchwała Nr XXXI-259/05 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 29 listopada 2005 r. w sprawie Rocznego Planu Kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu.


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Katarzyna Pazio, data: 03.01.2006 r., godz. 13.35
Ostatnia aktualizacja:Małgorzata Jeznach, data: 19.03.2019 r., godz. 15.34
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
19.03.2019 r., godz. 15.34Małgorzata JeznachEdycja strony
03.01.2006 r., godz. 13.35Katarzyna PazioDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 2899 razy.