Rozdział 5
Zasady dostępu i korzystania z dokumentów
§ 51
1. Dostęp do dokumentów polega na możliwości ich przeglądania, sporządzania notatek, kopiowania i fotografowania.
2. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji Rady udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Starostwa.
3. Dokumenty z zakresu działania Zarządu udostępniane są za pośrednictwem sekretarza Powiatu.
4. Jeżeli udostępnienie dokumentu wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, od wnioskodawcy może być pobierana opłata w wysokości odpowiadającej tym kosztom, na zasadach określonych przez Starostę.
5. Ponadto dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, są dostępne na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
§ 52
Realizacja uprawnień określonych w § 51 może odbywać się wyłącznie w urzędzie Starostwa, w obecności pracownika Starostwa lub w Biurze Rady, w obecności pracownika Biura.
§ 53
Uprawnienia określone w § 51 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku wyłączenia – na podstawie ustaw – jawności;
2) gdy informacje publiczne stanowią prawem chronione tajemnice.