Główna treść strony
Zadania Powiatowego Inspektora Ruchu Drogowego
Zadania wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego: Jerzy Swat
Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego realizuje zadania z zakresu:
1)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem licencji w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;
2)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w transporcie drogowym osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;
3)spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń w przewozach na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;
4)współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w sprawach uzgodnień zezwoleń dla linii komunikacyjnych przebiegających po terenie powiatu w transporcie drogowym osób;
5)przeprowadzania analiz sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;
6)przeprowadzania kontroli przedsiębiorców, w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia;
7)prowadzenia spraw związanych z opiniowaniem i uwzględnianiem opracowań projektowych z zakresu rozwiązań komunikacyjnych (geometria drogi i zakres jej dostępności) dla dróg powiatowych i gminnych; prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego i współpraca w tym zakresie z policją i zarządami dróg i kolei dla dróg powiatowych i gminnych,
8)opiniowania analiz bezpieczeństwa i warunków ruchu i wnioskowania w sprawach zmian organizacji ruchu w aspekcie jego bezpieczeństwa dla dróg powiatowych i gminnych;
9)prowadzenia spraw dotyczących wykorzystania dróg w sposób szczególny (zawody sportowe, imprezy itp.) dla dróg powiatowych i gminnych;
10)uzgadniania tras przemarszu pielgrzymek i uroczystości religijnych;
11)zatwierdzania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, rozpatrywanie wniosków i skarg w tym zakresie dla dróg powiatowych i gminnych;
12)opiniowania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu dla dróg krajowych i wojewódzkich w przypadkach skrzyżowania się tych dróg z drogami powiatowymi i gminnymi;
13)udziału w komisjach wprowadzających zmiany w organizacji ruchu;
14)udziału w komisjach w sprawie ustalania bezpieczeństwa ruchu na przejazdach kolejowych i ustalania ich kategorii dla dróg powiatowych i gminnych;
15)przygotowania postanowień uzgadniających projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie wpływu planowanych inwestycji na drogi powiatowe i ruch drogowy;
16)przygotowania postanowień uzgadniających projekt decyzji o warunkach zabudowy w zakresie wpływu planowanych inwestycji na drogi powiatowe i ruch drogowy;
17)przeprowadzania, kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach powiatowych i gminnych.
Wytworzył lub odpowiada za treść: | brak danych, data: 00.00.0000 r. |
---|
Wprowadził: | Katarzyna Pazio, data: 30.06.2003 r., godz. 18.42 |
---|
Ostatnia aktualizacja: | Nieznany, data: 08.04.2016 r., godz. 08.23 |
---|
Rejestr zmian:Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|
08.04.2016 r., godz. 08.23 | Nieznany | Zmiana przynależności strony |
08.04.2016 r., godz. 08.23 | Nieznany | Edycja strony |
28.03.2013 r., godz. 12.17 | Nieznany | Edycja strony |
21.10.2011 r., godz. 12.45 | Nieznany | Zmiana przynależności strony |
30.06.2003 r., godz. 18.42 | Katarzyna Pazio | Dodanie strony do BIP. |