Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Zadania Powiatowego Inspektora Ruchu Drogowego

Zadania wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego: Jerzy Swat

Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego realizuje zadania z zakresu:

1)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem licencji w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;

2)spraw związanych z wydawaniem, cofaniem zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych w transporcie drogowym osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;

3)spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń w przewozach na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy;

4)współpracy z Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w sprawach uzgodnień zezwoleń dla linii komunikacyjnych przebiegających po terenie powiatu w transporcie drogowym osób;

5)przeprowadzania analiz sytuacji rynkowej w zakresie regularnego przewozu osób dla linii komunikacyjnych nie wykraczających poza teren powiatu;

6)przeprowadzania kontroli przedsiębiorców, w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji lub zezwolenia albo zaświadczenia;

7)prowadzenia spraw związanych z opiniowaniem i uwzględnianiem opracowań projektowych z zakresu rozwiązań komunikacyjnych (geometria drogi i zakres jej dostępności) dla dróg powiatowych i gminnych; prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego i współpraca w tym zakresie z policją i zarządami dróg i kolei dla dróg powiatowych i gminnych,

8)opiniowania analiz bezpieczeństwa i warunków ruchu i wnioskowania w sprawach zmian organizacji ruchu w aspekcie jego bezpieczeństwa dla dróg powiatowych i gminnych;

9)prowadzenia spraw dotyczących wykorzystania dróg w sposób szczególny (zawody sportowe, imprezy itp.) dla dróg powiatowych i gminnych;

10)uzgadniania tras przemarszu pielgrzymek i uroczystości religijnych;

11)zatwierdzania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, rozpatrywanie wniosków i skarg w tym zakresie dla dróg powiatowych i gminnych;

12)opiniowania projektów stałej i czasowej organizacji ruchu dla dróg krajowych i wojewódzkich w przypadkach skrzyżowania się tych dróg z drogami powiatowymi i gminnymi;

13)udziału w komisjach wprowadzających zmiany w organizacji ruchu;

14)udziału w komisjach w sprawie ustalania bezpieczeństwa ruchu na przejazdach kolejowych i ustalania ich kategorii dla dróg powiatowych i gminnych;

15)przygotowania postanowień uzgadniających projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie wpływu planowanych inwestycji na drogi powiatowe i ruch drogowy;

16)przygotowania postanowień uzgadniających projekt decyzji o warunkach zabudowy w zakresie wpływu planowanych inwestycji na drogi powiatowe i ruch drogowy;

17)przeprowadzania, kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach powiatowych i gminnych.


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Katarzyna Pazio, data: 30.06.2003 r., godz. 18.42
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 08.04.2016 r., godz. 08.23
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
08.04.2016 r., godz. 08.23NieznanyZmiana przynależności strony
08.04.2016 r., godz. 08.23NieznanyEdycja strony
28.03.2013 r., godz. 12.17NieznanyEdycja strony
21.10.2011 r., godz. 12.45NieznanyZmiana przynależności strony
30.06.2003 r., godz. 18.42Katarzyna PazioDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 7924 razy.