Wydział Geodezji realizuje zadania z zakresu:
1) prowadzenia ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości), w tym:
a) utrzymywania systemu informatycznego, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
b) utrzymania, przy pomocy Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, zbiorów danych mapy ewidencyjnej,
c) utrzymania operatu ewidencyjnego w stanie aktualności, tj. zgodności z dostępnymi dokumentami i materiałami źródłowymi,
d) archiwizacji wycofanych danych ewidencyjnych,
e) udostępniania danych ewidencyjnych,
f) ochrony danych ewidencyjnych przed ich utratą, zniszczeniem, niepożądaną modyfikacją, nieuprawnionym do nich dostępem i ujawnieniem,
g) okresowej weryfikacji danych ewidencyjnych,
h) sporządzania zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją,
i) modernizacji ewidencji,
j) wydawania informacji o danych ewidencji gruntów na potrzeby ubezpieczenia rolniczego;
2) prowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
3) prowadzenia Rejestru Cen i Wartości Nieruchomości;
4) scalania i wymiany gruntów;
5) gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz powiatu, w tym prowadzenie spraw z zakresu:
a) rejestru nieruchomości dla zasobu Skarbu Państwa i powiatu,
b) wykonywania praw właścicielskich oraz nabywania, zbywania, zamian, darowizn nieruchomości oraz ich dodawania w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, w zakresie prowadzonych zasobów nieruchomości,
c) najmu, dzierżaw, użyczeń nieruchomości oraz składników mienia powiatu oraz Skarbu Państwa,
d) użytkowania wieczystego, w tym aktualizacji opłat z tego tytułu oraz przekształcenia tego prawa w prawo własności,
e) trwałego zarządu, w tym jego ustanawiania oraz wygaszania a także aktualizacji opłat z tego tytułu,
f) wywłaszczania nieruchomości oraz ograniczania sposobu korzystania
z nieruchomości,
g) udzielania zezwoleń na zajęcie nieruchomości,
h) ustalania odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości,
i) zwrotu działek siedliskowych i dożywotniego użytkowania,
j) zwrotów nieruchomości wywłaszczonych,
k) regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa i powiatu,
l) potwierdzania udziałów we wspólnotach gruntowych,
m) przekazywania w zarząd Lasów Państwowych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, gruntów przeznaczonych do zalesienia
w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
n) opiniowania projektów podziału nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatu.
Powiat Wołomiński Starostwo Powiatowe w Wołominie, Biuletyn Informacji Publicznej
Gdzie jesteśmy
Menu główne
Główna treść strony
Zadania
Zadania Wydziału wynikające z Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
Informacje o stronie
Wytworzył: | Brak danych |
Wprowadził: | Katarzyna Pazio, data: 08.06.2009 r., godz. 13.35 |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Rutkowska, data: 20.02.2018 r., godz. 10.13 |
Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|---|---|
20.02.2018 r., godz. 10.13 | Katarzyna Rutkowska | Edycja strony |
13.06.2017 r., godz. 13.29 | Katarzyna Rutkowska | Edycja strony |
08.06.2009 r., godz. 13.35 | Katarzyna Pazio | Dodanie strony do BIP. |